A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé

MTI Sajtóadatbank, 2007. január 29. 08:21
A Google ismét megelőzte az Apple-t a világ "legmenőbb" márkáinak versenyében; az első ötben debütált a YouTube és a Wikipedia; az ötödik helyre a Starbucks került a brandchannel.com online magazin éves értékelésében, amely időnként ellentmondásos eredményt hoz: 2004-ben például az első ötbe került az Al Jazeera arab hírtelevízió is.
Idén 3625 szakmabeli és egyetemi hallgató válaszolt arra a kérdésre, hogy melyik márkának volt a legnagyobb hatása 2006-ban. A regionálisan is terjeszkedő és egyre újabb szolgáltatásokat - hirdetés, levelezés, blog-írás - kínáló internetes kereső immár második esztendeje szerezte meg az első helyet, idén ismét az Apple előtt. Meglepőbb, hogy a videómegosztó YouTube, melyet októberben éppen a Google vásárolt meg, értékelésének első esztendejében a harmadik helyre futott be; negyedik a Wikipedia online enciklopédia lett, maga mögé utasítva a Starbucks Corp. kávéház láncot.

"Az újoncok sikere annak az irányzatnak a jele, hogy mennyire nő a felhasználó-központú netes tartalmakra épülő online márkák hatása" - jegyezte meg a "verseny" egyik szerkesztője.

Az új márkák közül sikeres volt még a News Corp. online beszélgetős weboldala, a MySpace, amely a 15. helyen nyitott; valamint az Al Jazeera, amely két évvel korábbi ötödik helyéről tavaly a 25. pozícióba csúszott vissza, de angol nyelvű csatornájának beindítása visszahozta a 19. helyre.

A felmérés nem vette figyelembe a márkák gazdasági értékét: ebben rendszeresen a Coke, a Coca-Cola Co. márkanave végez az élen. A válaszolóknak azt sem kell figyelembe venniük, hogy a márka hatása pozitív vagy negatív.

A brandchannel.com regionális listákat is készített. Az észak-amerikai felmérésben az Apple lett az első, majd a YouTube, a Google, a Starbucks és a Wikipedia következett. Az európai listán a "hazai" vállalatok szerezték meg az első helyeket: idén az Ikea svéd bútorkereskedelmi vállalat letaszította az élről a korábbi első Nokia mobiltelefon-gyártót, amely csak harmadik lett, második helyre a Skype netes "telefontársaság" került, negyedik Zara divatruházati lánc, ötödik az Adidas sportruházati cég lett.

Helyi vállalatok uralták az ázsiai listát is: az első öt helyezett a Sony (szórakoztató elektronika), a Toyota (autó) , a HSBC (bank), a Samsung (szórakoztató elektronika) és a Honda (autó). A harmadik helyezett HSBC is ázsiai gyökerekkel rendelkezik, bár székhelye immár Londonban van. A világ többi részén jellemző high-tech túlsúly után frissítő a latin-amerikai sorrend: az élen két ital, a Corona (sör) és a Bacardi (rum), harmadik helyre "volt jó" a Movistar mobilszolgáltató, negyedik egy szandálgyár, a Havaianas, ötödik a világ harmadik legnagyobb kenyérgyára, a Bimbo lett.

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gigabit sebességű internetet ad a Vodafone a kisebb díjcsomag áráért

Nagyobb sebességű internetet ad a Vodafone Magyarország a kisebb díjcsomag árért minden új, legalább 1 éves határozott idejű vezetékes internet és TV előfizetésre kötött szerződés esetén 2024. február 15. és április 15. között. Az ajánlat keretében így most TV előfizetéssel együttesen vásárolt Net M csomag áráért Net L csomagot, a Net L csomag áráért pedig Gigabit Net* csomagot ad a szolgáltató. A kedvezmény mindaddig érvényes, amíg az előfizető csomagot nem vált, vagy le nem mondja a szerződését.

2024. február 19. 11:29

Yettel: 89%-kal nőtt az adatforgalom az előző évi ünnepekhez képest

A korlátlan adatcsomagok és az otthoni internetmegoldások térnyerése is hozzájárul, hogy előző évhez képest idén jelentősen, 89%-kal nőtt a mobilinternet-forgalom a Yettel hálózatán a december 24. és január 1. közötti ünnepi időszakot vizsgálva. A szolgáltató ügyfelei szilveszterkor 8%-kal több SMS-t küldtek, mint tavaly ugyanekkor.

2024. január 3. 11:50

Újabb településeken válik elérhetővé a Vodafone gigabites internete

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit* sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató üzemeltetésében lévő vezetékes hálózatának 81%-án tapasztalhatják meg a Vodafone-ügyfelek az otthoni szórakozás élményét a nagykapacitású, szupergyors internettel és TV élménnyel.

2023. december 1. 09:57

Sikeresen zárult Magyarország szélessávú fejlesztési projektje

Sikeresen zárult Magyarország szélessávú fejlesztési projektje, a fejlesztés eredményeként az ország csaknem teljes területén megvalósult a szupergyors internet kiépítése, így ma már a háztartások közel 97 százaléka hozzáférhet a legmodernebb hálózati kapcsolathoz. A projekt a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) szakmai irányításával több mint 3 milliárd forint vissza nem térítendő uniós forrásból valósult meg – közölte a KIFÜ az MTI-vel csütörtökön.

2023. november 24. 17:31

Az 5G-hálózat jelenleg legfejlettebb változatát indítja ügyfelei számára a Yettel

Magyarországon elsőként – és világviszonylatban is az élmezőnyben – nyilvános ajánlatban tette elérhetővé ügyfelei számára a „standalone” azaz önálló 5G technológiát a Yettel. Az újdonság lényege, hogy míg a jelenleg elterjedt 5G-hálózatok a kapcsolat felépítésében még a 4G-re is támaszkodnak, addig a most bevezetett önálló 5G esetében már a mobil kapcsolat minden eleme 5G-n zajlik és kizárólag az 5G számára kijelölt frekvenciákat használja.

2023. november 20. 19:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07