A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé

MTI Sajtóadatbank, 2007. január 29. 08:21
A Google ismét megelőzte az Apple-t a világ "legmenőbb" márkáinak versenyében; az első ötben debütált a YouTube és a Wikipedia; az ötödik helyre a Starbucks került a brandchannel.com online magazin éves értékelésében, amely időnként ellentmondásos eredményt hoz: 2004-ben például az első ötbe került az Al Jazeera arab hírtelevízió is.
Idén 3625 szakmabeli és egyetemi hallgató válaszolt arra a kérdésre, hogy melyik márkának volt a legnagyobb hatása 2006-ban. A regionálisan is terjeszkedő és egyre újabb szolgáltatásokat - hirdetés, levelezés, blog-írás - kínáló internetes kereső immár második esztendeje szerezte meg az első helyet, idén ismét az Apple előtt. Meglepőbb, hogy a videómegosztó YouTube, melyet októberben éppen a Google vásárolt meg, értékelésének első esztendejében a harmadik helyre futott be; negyedik a Wikipedia online enciklopédia lett, maga mögé utasítva a Starbucks Corp. kávéház láncot.

"Az újoncok sikere annak az irányzatnak a jele, hogy mennyire nő a felhasználó-központú netes tartalmakra épülő online márkák hatása" - jegyezte meg a "verseny" egyik szerkesztője.

Az új márkák közül sikeres volt még a News Corp. online beszélgetős weboldala, a MySpace, amely a 15. helyen nyitott; valamint az Al Jazeera, amely két évvel korábbi ötödik helyéről tavaly a 25. pozícióba csúszott vissza, de angol nyelvű csatornájának beindítása visszahozta a 19. helyre.

A felmérés nem vette figyelembe a márkák gazdasági értékét: ebben rendszeresen a Coke, a Coca-Cola Co. márkanave végez az élen. A válaszolóknak azt sem kell figyelembe venniük, hogy a márka hatása pozitív vagy negatív.

A brandchannel.com regionális listákat is készített. Az észak-amerikai felmérésben az Apple lett az első, majd a YouTube, a Google, a Starbucks és a Wikipedia következett. Az európai listán a "hazai" vállalatok szerezték meg az első helyeket: idén az Ikea svéd bútorkereskedelmi vállalat letaszította az élről a korábbi első Nokia mobiltelefon-gyártót, amely csak harmadik lett, második helyre a Skype netes "telefontársaság" került, negyedik Zara divatruházati lánc, ötödik az Adidas sportruházati cég lett.

Helyi vállalatok uralták az ázsiai listát is: az első öt helyezett a Sony (szórakoztató elektronika), a Toyota (autó) , a HSBC (bank), a Samsung (szórakoztató elektronika) és a Honda (autó). A harmadik helyezett HSBC is ázsiai gyökerekkel rendelkezik, bár székhelye immár Londonban van. A világ többi részén jellemző high-tech túlsúly után frissítő a latin-amerikai sorrend: az élen két ital, a Corona (sör) és a Bacardi (rum), harmadik helyre "volt jó" a Movistar mobilszolgáltató, negyedik egy szandálgyár, a Havaianas, ötödik a világ harmadik legnagyobb kenyérgyára, a Bimbo lett.

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stabilabb és gyorsabb lesz a vezeték nélküli internet a vasúti kocsikban

Folyamatos az eddiginél egyszerűbben használható, és lényegesen gyorsabb internetet biztosító új eszközök üzembe állítása a vonatokon. Várhatóan a jövő év elejétől sokkal könnyebben lesz elérhető a világháló a vasúti járatokon.

2020. szeptember 13. 14:27

Egy évig havidíjmentes szolgáltatásokkal támogatja a Telekom a nonprofit szervezeteket

A Magyar Telekom megújította és ismét elérhetővé tette a nonprofit szervezetek számára kínált ajánlatát, mellyel a nonprofit szektor digitalizációját kívánja támogatni. A Magenta1 Business/Nonprofit ajánlatra pályázni szükséges, melyre a szervezetek 2020. szeptember 25-ig küldhetik el jelentkezéseiket.

2020. szeptember 9. 15:02

Az UNICEF és az Ericsson közösen méri fel az iskolák internet-hozzáférését világszerte

Az Ericsson és az UNICEF egy globális partnerségi program keretében 2023-ig 35 országban méri fel az iskolai internet-hozzáférés helyzetét. Az iskolák és a környező közösségek internet-ellátottságának feltérképezése az első és egyik legfontosabb lépés afelé, hogy minden gyermek számára biztosítható legyen a digitális tanulás lehetősége.

2020. augusztus 31. 17:27

Korlátlan mobilnettel kezdhetik az új tanévet a Telekom Magenta1 ügyfelei

Indul az oktatás, a Magyar Telekom pedig ismét minden eshetőségre segít felkészülni a családoknak: Magenta1 előfizetőknek egy hétig korlátlan mobilnettel segít beindítani a tanévet.

2020. augusztus 31. 10:53

Induljon korlátlanul a tanév!

Korlátok nélkül kezdődhet az iskola a Telekommal. A szupergyors nettől a kedvezményes készülék-ajánlatokon át a tanszerekig vagy a könyvekig a Telekomnak mindenki számára van ajánlata: a családoknak, a kisdiákoknak és az egyetemistáknak is. A következő hetekben különféle igényekre reagáló ajánlatokkal jelentkezik a vállalat, hogy valóban korlátlanul induljon a tanév! 

2020. augusztus 13. 19:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás