Twitter: hétköznapi csivitelésmánia
"Éppen azon gondolkodom, melyik pólómat vettem fel reggel (megnézni nem ér)" - írja egy magyar felhasználó. "Lágy tojást főzök" - jelenti egy amerikai twitterező. Ilyen hétköznapi ügyekről szóló közleményekből naponta akár 70 ezret képesek összehozni az egyszerű Twitter-tagok és a Twitterholicnak becézett csivitelésfüggők, akik közül 580 jelentéssel Leo Laporte technológiai szakújságíró a csúcstartó.
A szolgáltatást az Obvious nevű, ma még kicsi San Francisó-i cég fejlesztette és működteti. A vállalat vezetője Evan Williams, az úgynevezett webkettes - a felhasználók aktivitásán, alkotó közreműködésén alapuló - alkalmazások pápája, a blogkultúra úttörője.
A Focus című német hírmagazin honlapján megjelent cikk szerint a Twitter tetszés szerint szabadon alakítható, és már meg is jelent számos alfaja, így például a Twittervision, a csivitelő és a Google Map térképszolgáltatás kombinációja, amely megmutatja, hogy a bejegyzések a világ mely pontjáról érkeznek.
A Twitter.com felhasználója meghívót küldhet barátainak, vagy kapcsolatba léphet a már regisztrált ismerősökkel, és néhány kattintással kizárhatja a vadidegenek csivitelését, hogy csak a baráti kör bejegyzéseit figyelje. Az alkalmazás ráadásul a különböző internetes csevegőprogramokon és sms-formátumban mobiltelefonon is fut, bár egyelőre még csak az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában érhető el a helyi mobilhálózatokon.
Az e-mailnél gyorsabb, az sms-nél sokoldalúbb és a blognál tömörebb Twitter a szakértők szerint sok mindenre alkalmas lehet. Az esti mozizás hatékony szervezésén túl például kiválóan alkalmas hírterjesztésre, így a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság már szinte percenként ad ki twitter-gyorshíreket.
Könnyen előfordulhat, hogy a Twitter.com lesz a következő webkettes sikertörténet. Ehhez mindenekelőtt működőképes üzleti modellre lenne szükség. Ilyesmivel az Obvious egyelőre nem rendelkezik, de nem is nagyon aggódnak a vállalatnál, hanem inkább a fejlesztésre koncentrálnak, hiszen Evan Williams előző nagy dobására, a Blogger.com blogszolgáltatásra is hamar lecsapott a Google és hatalmas pénzért gyorsan felvásárolta.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Internet Hungary - Néhány éven belül visszaeshet a közösségi oldalak látogatottsága
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.