Scene.hu demoshow - valós idejű animációk

forrás Prim Online, 2007. április 19. 17:00
A  Scene.hu stábja 2007. április 21-én demóvetítést és kötetlen találkozót tart. Az esemény apropóját adja, hogy idén ismét megrendezték Németországban a Demoscene egyik legnagyobb eseményét, a 4 napos Breakpoint 2007 találkozót. Azt  a nemzetközi összejövetelt és versenyt, ahol fiatal, hobbista programozók, grafikusok és zenészek mellett időnként feltűnnek a játékipar elismert fejlesztői  is. A cél adott: minden csapat el akarja kápráztatni a közönséget, szigorúan szabadidőben készített látványos, valós idejű animációkkal, azaz demókkal.
A valós idejű animációk, szaknyelven „demók” készítése még a 80-as években indult el, az akkori meglehetősen korlátozott képességű számítógépeken. Az idő előrehaladtával és a technika fejlődésével egy új,  önálló művészeti ág, és egy e köré formálódó nemzetközi közösség, szubkultúra alakult  ki, ami demoscene-nek nevezi önmagát. A közösség méretére jellemző, hogy évente 60-80 fesztivált rendeznek a világ minden táján, nemritkán több ezer résztvevővel. A fesztiválokon - melyeknek legalább olyan fontos része az alkotók találkozása, barátságok, kapcsolatok kialakítása, mint maga a verseny - a többféle animációs  kategóriákon kívül zene- és grafikai művekkel is indulhatnak a résztvevők.

A  valós idejű kifejezés esetünkben azt  takarja, hogy az ilyen kisfilmek, ellentétben a legtöbb számítógépen kreált animációval, nem előre letárolt képkockák sorozatából állnak össze. Az alkotók nem egyszerűen egy animációt készítenek, hanem egy számítógépes programot, amely minden egyes megjelenítendő képkockát a felhasználó gépen számít ki, megjelenítés közben. Ebből fakad a műfaj érdekessége is. Egy ilyen animációt éppen ezért nem egyszerűen egy grafikus készít, hanem programozó, grafikus és zenész összehangolt munkájának eredménye. Ezek az animációk megvalósításuk technikai hátterét tekintve leginkább a játékprogramokhoz, megjelenésükben pedig legtöbbször rövidfilmekhez, videóklipekhez hasonlítanak.

Rengeteg érdekes produkció született az idei Breakpointon is. Kihagyhatatlan az  Fr-041: Debris, a Kkrieger alkotóinak új demója, mely szokásukhoz híven mindösze 180 kilobájtban produkál játékprogramokat    megszégyenítő látványvilágot. A kifejezetten játékprogramok futtatására tervezett konzolokra is számos kiváló alkotás készült. Itt mutatták be a világ első Xbox 360-as demóját. A The Black Lotus nevű csapat (mely nagyrészt a Battlefield sorozat fejlesztőiből áll) Suicide Barbie című demójával PSP-n produkált lélegzetelállító vizuális megoldásokat. Több magyar siker is született, például a speciális (azaz méretében korlátozott) játékprogram  kategóriában győztes, rendkívül mókás robotszumó játék. Ezt  mindenképp érdemes kipróbálni, ráadásul mérete kevesebb mint 100 kilobyte.

A  versenyek mellett érdekes, leginkább szakmai jellegű előadások is zajlottak, melyek témája elsősorban a programozás, grafika és a játékprogram-fejlesztés volt. Az idei meghívottak között szerepelt a minden játékrajongó által rettegett filmrendező, Uwe Boll is, aki igen szabadszájú előadással és még sehol nem látott filmjelenetekkel készült.

A Scene.hu demoshow 19:00-tól  kezdődik, és előreláthatólag 21:00-ig  tart. A vetítés fő témája a Breakpoint 2007 termése, de emellett klasszikus és kevésbé ismert produkciókat is megnézhetnek az érdeklődők.

Helyszín: Angyalföldi József Attila Művelődési Központ, XIII., József Attila tér 4.
Kulcsszavak: játék

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50