A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget

Milkovits Gábor, 2007. május 19. 09:40
A Microsoft bejelentette, hogy minden eddigi vásárlásánál magasabb összegért, 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget.
Az Aquantive termékei több szempontból is ideálisan beleillenek a Microsoft online terveibe. A számos reklámszerveren futó Atlas például közvetlen versenytársa a Google által megvett DoubleClick-nek, a cég hirdetők és kiadók számára kínált Drive PM eszközei a nyolcadik helyen állnak a piacon, az Avenue A Razorfish interaktív reklámügynökség pedig különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Az Aquantive széleskörű termékei és szolgáltatásai általában is jól jönnek a Microsoftnak ahhoz, hogy még színesebbé és sokoldalúbbá tegye folyamatosan bővülő, és egyelőre a fejlesztés kezdeti szakaszában lévő Windows Live online szolgáltatáscsomagját.

Az online marketing hosszú évek várakozásai és jóslatai után az utóbbi időben kezdett látványosan bővülni, és ahogy az Steve Ballmer közleményében is hangsúlyt kapott, az ehhez kapcsolódó szoftverigények drámai módon növekednek. Ez pedig nyilvánvalóan hatalmas üzletet ígér az ebben (is) utazó cégeknek: az ilyen jellegű felvásárlások sorában a Google nyitotta a sort, amikor a múlt hónapban 3,5 milliárd dollárt fizetett a DoubleClick-ért, ám a Yahoo sem várt sokáig, és 680 millióért gyorsan megvette a Right Media-t. Az internet-alapú szolgáltatások terén lemaradni nem akaró Microsoft részéről ezek után kézenfekvő volt a most bejelentett lépés. A felvásárlás technikailag az év második felében zárul le, és a piac jelentőségét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy a Microsoft részvényenként 85%-kal magasabb árat fizet az Aquantive-ért a papírok csütörtöki záró értékénél.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55