A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget

Milkovits Gábor, 2007. május 19. 09:40
A Microsoft bejelentette, hogy minden eddigi vásárlásánál magasabb összegért, 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget.
Az Aquantive termékei több szempontból is ideálisan beleillenek a Microsoft online terveibe. A számos reklámszerveren futó Atlas például közvetlen versenytársa a Google által megvett DoubleClick-nek, a cég hirdetők és kiadók számára kínált Drive PM eszközei a nyolcadik helyen állnak a piacon, az Avenue A Razorfish interaktív reklámügynökség pedig különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Az Aquantive széleskörű termékei és szolgáltatásai általában is jól jönnek a Microsoftnak ahhoz, hogy még színesebbé és sokoldalúbbá tegye folyamatosan bővülő, és egyelőre a fejlesztés kezdeti szakaszában lévő Windows Live online szolgáltatáscsomagját.

Az online marketing hosszú évek várakozásai és jóslatai után az utóbbi időben kezdett látványosan bővülni, és ahogy az Steve Ballmer közleményében is hangsúlyt kapott, az ehhez kapcsolódó szoftverigények drámai módon növekednek. Ez pedig nyilvánvalóan hatalmas üzletet ígér az ebben (is) utazó cégeknek: az ilyen jellegű felvásárlások sorában a Google nyitotta a sort, amikor a múlt hónapban 3,5 milliárd dollárt fizetett a DoubleClick-ért, ám a Yahoo sem várt sokáig, és 680 millióért gyorsan megvette a Right Media-t. Az internet-alapú szolgáltatások terén lemaradni nem akaró Microsoft részéről ezek után kézenfekvő volt a most bejelentett lépés. A felvásárlás technikailag az év második felében zárul le, és a piac jelentőségét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy a Microsoft részvényenként 85%-kal magasabb árat fizet az Aquantive-ért a papírok csütörtöki záró értékénél.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági céljai megvalósításával a Schneider Electric

Nagyot lépett előre fenntarthatósági célkitűzései teljesítésében a múlt évben a Schneider Electric, ennek köszönhetően a társaság az eredetileg tervezettnél jobban áll vállalásai megvalósításával. A cég több mint 550 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit, a csomagolás közel kétharmadánál pedig már kartonpapírral helyettesítették az egyszer használatos műanyagot.

2024. február 23. 10:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07