Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást

A lap értesülései szerint a bizottság már múlt héten megkezdte a trösztellenes vizsgálatot, melynek célja, hogy megállapítsák, fennáll-e a veszélye a monopóliumhelyzet kialakulásának a két vállalat összeolvadása esetén.
A Google még áprilisban jelentette be, hogy 3,1 milliárd dollárért felvásárolják a Doubleclick nevű online reklámcéget. Az első számú keresőszolgáltató az akvizíció által szeretné még jobban erősíteni pozícióját az internetes hirdetési piacon. Szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődők között volt a Yahoo, a Microsoft és az AOL is, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas vételárra. A redmondi konszernnek és még néhány óriásvállalatnak azonban nem volt ínyére, hogy a keresőóriás tette rá a kezét az online reklámcégre, ezért alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalt, melynek megkezdésére a napokban került sor.
A Google azonban nem tart attól, hogy az FTC megakadályozná az akvizíciót, ugyanis a közelmúltban a keresőóriás legnagyobb konkurensei, a Microsoft és a Yahoo is hasonló felvásárlásokat eszközöltek, előbbi az Aquantive-ot, utóbbi pedig a Right Media Exchange-et vette meg.
Kapcsolódó cikkek
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Milliókra szabva – a fizikai és a digitális élmény találkozása
A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához - hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.
A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait
A Fujitsu bevonja világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját és velük együtt, közösen segítik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG). A program SDG Tribes néven fut és lényege, hogy a dolgozók kiválasztanak az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül egyet vagy többet, amely(ek) iránt személyesen a leginkább lelkesednek, csatlakoznak egy SDG Tribe névre keresztelt virtuális globális közösséghez, és elkezdenek együttműködni kollégáikkal a világ minden tájáról a közös ügy előmozdításán.
Közösségi irodateret nyitott a Westend
A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként nyitott ingyenes közösségi irodateret Budapest kedvenc plázája, a Westend február 25-én. Az ötlet az éttermek zárvatartása miatt felszabadult terek biztonságos hasznosítását szem előtt tartva született. A Westend Workplace mindenkit vár, aki távmunkára kényszerült, de hiányolja a munkavégzés közösségi élményét, és néhány órára kiszabadulna a négy fal közül.
Osztalékjavaslatot tett a Magyar Telekom
A Magyar Telekom bejelenti az Igazgatóság javaslatát a 2020. üzleti év utáni részvényesi javadalmazásról, amely osztalékkifizetést és részvényvisszavásárlást foglal magában.
A Magyar Telekom 2020. negyedik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2020. negyedik negyedévre és egész évre vonatkozó EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.