Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást

Genda Csongor Zoltán, 2007. május 30. 21:05

A New York Times tegnapi számában az olvasható, hogy az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) versenyjogi vizsgálatot indított a Doubleclick Google általi felvásárlása ügyében.

A lap értesülései szerint a bizottság már múlt héten megkezdte a trösztellenes vizsgálatot, melynek célja, hogy megállapítsák, fennáll-e a veszélye a monopóliumhelyzet kialakulásának a két vállalat összeolvadása esetén.

A Google még áprilisban jelentette be, hogy 3,1 milliárd dollárért felvásárolják a Doubleclick nevű online reklámcéget. Az első számú keresőszolgáltató az akvizíció által szeretné még jobban erősíteni pozícióját az internetes hirdetési piacon. Szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődők között volt a Yahoo, a Microsoft és az AOL is, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas vételárra. A redmondi konszernnek és még néhány óriásvállalatnak azonban nem volt ínyére, hogy a keresőóriás tette rá a kezét az online reklámcégre, ezért alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalt, melynek megkezdésére a napokban került sor.

A Google azonban nem tart attól, hogy az FTC megakadályozná az akvizíciót, ugyanis a közelmúltban a keresőóriás legnagyobb konkurensei, a Microsoft és a Yahoo is hasonló felvásárlásokat eszközöltek, előbbi az Aquantive-ot, utóbbi pedig a Right Media Exchange-et vette meg.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Milliókra szabva – a fizikai és a digitális élmény találkozása

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához - hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

2021. február 26. 19:50

A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait

A Fujitsu bevonja világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját és velük együtt, közösen segítik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG). A program SDG Tribes néven fut és lényege, hogy a dolgozók kiválasztanak az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül egyet vagy többet, amely(ek) iránt személyesen a leginkább lelkesednek, csatlakoznak egy SDG Tribe névre keresztelt virtuális globális közösséghez, és elkezdenek együttműködni kollégáikkal a világ minden tájáról a közös ügy előmozdításán.

2021. február 26. 18:09

Közösségi irodateret nyitott a Westend

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként nyitott ingyenes közösségi irodateret Budapest kedvenc plázája, a Westend február 25-én. Az ötlet az éttermek zárvatartása miatt felszabadult terek biztonságos hasznosítását szem előtt tartva született. A Westend Workplace mindenkit vár, aki távmunkára kényszerült, de hiányolja a munkavégzés közösségi élményét, és néhány órára kiszabadulna a négy fal közül.

2021. február 26. 16:17

Osztalékjavaslatot tett a Magyar Telekom

A Magyar Telekom bejelenti az Igazgatóság javaslatát a 2020. üzleti év utáni részvényesi javadalmazásról, amely osztalékkifizetést és részvényvisszavásárlást foglal magában.

2021. február 26. 11:31

A Magyar Telekom 2020. negyedik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2020. negyedik negyedévre és egész évre vonatkozó EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. 

2021. február 26. 11:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén 20 éves az Adverticum

2021. február 8. 14:49

Kinőtte a határokat a Codecool

2021. február 1. 14:47

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55