A piacnál gyorsabb ütemben növekszik az Oracle Hungary
A mérsékelt ütemben növekvő informatikai piacon is eredményesen, a terveket túlteljesítve zárta a májusban véget ért 2007-es pénzügyi évét az Oracle Hungary. Az Oracle magyar leányvállalata alkalmazásértékesítési bevételei az elmúlt 4 évben közel megtízszereződtek. A vállalat tovább erősödött az iparági megoldások piacán is.
A nagyvállalati piac telített, e cégek a meglevő rendszereikhez – alkalmazásaikhoz és adatbázisaikhoz egyaránt – az üzletmenet alaposabb irányítását segítő új funkciókat vásárolnak. Az erős piaci szektorokban a növekedés megmaradt (telekommunikáció, pénzintézetek), a kereskedelemben és a termelő szférában azonban nem valósultak meg jelentős fejlesztések. A kormányzati beruházások a megszorító intézkedések hatására csökkentek, a piac szereplői csupán egyszeri megrendelésből tehetnek szert egy-egy kiemelkedő bevételre. A kis- és középvállalati szektorban továbbra is nagy a piaci potenciál, de a pályázati pénzek hiánya miatt az elmúlt 12 hónap a forráshiány jegyében telt el.
Az Oracle a hazai piacon
Az Oracle eredményei azt mutatják, hogy bevált az átgondolt architektúrára épülő stratégia, amelyben a vállalat versenyképes alkalmazásokat nyújt a felhasználóknak rugalmas rendszer kialakítását lehetővé tevő köztesplatformra és a piacvezető adatbázis-technológiára alapozva.
A pénzügyi év során tovább nőttek az alkalmazásértékesítési bevételek, mára a licencbevételek 15%-a e területről folyik be. A technológia (adatbázisok) terén elért növekedés meghaladta a 30%-ot, és szintén két számjegyű volt a növekedés az alkalmazásszerverek terén is. Az év egyik kedvező trendje, hogy az alkalmazások mellett a technológiák terén is megjelentek az iparági megoldások (pl. a memóriában működő adatbázis a pénzügyi szférában), amely további piaci potenciált jelent a cég számára.
A vállalat 30%-kal növelte a partnereken keresztüli befolyt forgalmát is, amely a sikeres partnerprogramnak és az immár 250 partnernek köszönhető.
Az értékesítések sikerében jelentős szerepet játszott az Oracle Financing szolgáltatás, amelynek keretében a vállalat kedvező finanszírozási konstrukciót biztosít ügyfelei számára a projektek lebonyolításához. A 2007-es pénzügyi évben az új üzletkötések több mint fele ebben a formában jött létre.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.