Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
"A Siemens Csoport a magyar gazdaság meghatározó szereplője, egyik vezető nagyvállalata, így számomra rendkívüli megtiszteltetés, hogy itt dolgozhatok" - jelentette ki az elnök-vezérigazgató, aki ezt meglőzően a szombathelyi EPCOS Kft. ügyvezető igazgatója volt. Hozzátette, kiemelt területnek tekinti a közlekedési, az energetikai és az orvostechnikai ágazatot, ahol a csoport most is a modernizációs megoldások szállítójaként ismert. Fontos szerepet tulajdonít a k+f tevékenységnek, külön kiemelve, hogy az összlétszámában több mint 2100 fős magyarországi csoport az 500 fős budapesti fejlesztési csapat mellett, egy 120 fővel működő fejlesztési bázist működtet Szegeden is, továbbá számos magyar egyetemnek és főiskolának nyújt támogatást a szakemberek képzéséhez.
A magyarországi vállalat az elmúlt pénzügyi évben 110 milliárd forintos árbevétel mellett 4,6 milliárd forintosnyereséget produkált. Az idei pénzügyi év terve: 6 milliárd forintos árbevétel elérése. Szentkuti szerint a Siemens Zrt. terv szerinti növekedése idén az ország GDP-je növekedésének a kétszerese lesz.
A Prím Online kérdésére az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a Siemens Communications utódaként 2007 elejétől működő két önálló jogi személyiségű szervezet (Siemens Networks Magyarország Kft. és Siemens Enterprise Communications Magyarország Kft.) továbbra is fontos szerepet kap, létszámuk, feladataik változatlanok maradnak, a sajtóval való kapcsolatuk erősödni fog.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.