150 ezer Classmate PC laptopot adott el Líbiának az Intel és a MS

Milkovits Gábor, 2007. október 31. 17:41

Az Intel és a Microsoft bejelentették, hogy 150 ezer iskolásoknak szánt, úgynevezett ’Classmate PC’ laptopot adtak el Líbiának.

A hír több szempontból is érdekes; az egyik figyelemreméltó adat a készülékek ára. A hivatalos közleményből az ugyan nem derül ki, hogy a líbiai kormány mennyit fizetett értük, az azonban igen, hogy egy példány gyártási költségei állítólag mindössze 200 dollárra rúgnak. Márpedig a legfrissebb hírek szerint pont ennyire kúszott fel az eredetileg százdollárosnak szánt OLPC XO laptop ára is, amely 5 évvel ezelőtt elindította az egész jótékonysági lázat a technológiai cégek körében. Az Intel éppen az XO-ra adott válaszként fejlesztette ki a Classmate PC-t, azonban ennek ára mindeddig jóval magasabb volt vetélytársáénál. A processzorgyártó éveken át értelmetlen kezdeményezésnek nevezte az OLPC projektet, amely egy lebutított számítógépet kínálva a felzárkóztatás helyett éppen, hogy hosszabb távra elmaradottságban tartja a fejlődő országok fiatal nemzedékeit. Néhány hónapja ugyanakkor a Microsofttal együtt bejelentették, hogy támogatják a kezdeményezést, így a közeljövőben akár egy Intel processzoros és Windows-rendszerű XO is megszülethet.

Addig is azonban úgy tűnik, hogy a két laptop versenyez egymással a fejlődő országok kormányainak kegyeiért; a napokban az XO-t elsőként megrendelő Uruguay például fontolgatta is a Classmate PC megvásárlását, Nigéria pedig az Intel szóvivője szerint végül az ő masinájuk mellett döntött az XO helyett.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tanulj meg e-rollerezni, e-motorozni

Egyre több elektromos közlekedési eszköz jelenik meg a főváros utcáin – ami természetesen megosztja a budapestieket. A környezetvédelem hívei örülnek, mások viszont nem mindig felhőtlenül boldogok. Ahhoz, hogy gördülékeny legyen az együttélés, és még könnyebben megtalálhassák a helyüket a város életében az új típusú közlekedési eszközök, néhány dolgot mindenkinek érdemes megtanulnia. Ezek közül a legfontosabbat az Ogre & Co vezetője, Tóth-Báló Tamás össze is szedett számunkra.

 

2019. szeptember 21. 01:30

Az ár vagy a környezettudatosság miatt veszünk használt cuccot?

Nemzetközi kutatás alapján a vásárlók 71 százaléka számára kulcstényező a termék környezeti hatása. Itthon ugyanez az arány mutatkozik meg, a legtöbben (72%) szívesen vásárolnak olyan terméket, amellyel a környezetért is tesznek. Ennél jelentősen kevesebben (31%) többet is fizetnének egy-egy zero waste holmiért – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. A kutatás rávilágított arra, hogy a felhasználókat bár jellemzi a környezettudatos gondolkodásmód, a mindennapok gyakorlatában nem nyilvánul meg ekkora mértékben, ezért a Vatera újításokat vezet be az oldalán, hogy segítse felhasználóit a tudatos döntésekben. 

2019. szeptember 20. 12:04

Komplex önvédelmi program ifjú netezőknek

2020 elején indul egy speciális módszertant alkalmazó, online védekezési képességeket és készségeket fejlesztő e-lerning alapu tréning gyerekeknek. A hivatásos testőrképzés szakmai alapjaira épülő program nem csupán tartalmában, de oktatási módszertanában is teljesen újnak számít. Ez az első alkalom, hogy egy ilyen összetett önvédelmi program elérhetővé válik a civil szférában, családok, átlagemberek számára. A képzés a támadások pszichológiai, jogi, egészségügyi és fizikai jellmezőinek a hatékony elsajátítására épül. A program kiemelt figyelmet fordít a tinik biztonságos közösségi média használatára. 

2019. szeptember 19. 20:48

Nemzetközi karrierépítés a MOL segítségével

Idén szeptemberben 113-an kezdhették el nemzetközi karrierjüket építeni a Upstream (17), a Downstream (53), az Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások (30) valamint a Funkcionális szolgáltatások területein a MOL-csoport friss diplomások számára meghirdetett Growww programjában. A program teljes ideje alatt mentorok segítik a pályakezdőket a vállalati környezetbe való gyorsabb beilleszkedés és a hatékonyabb munkavégzés érdekében. Az indulás óta a Growww programnak köszönhetően 2300 tehetséges fiatal helyezkedett el a vállalatnál a világ minden tájáról, kiemelkedő, több mint 80 %-os megtartási aránnyal. 

2019. szeptember 19. 16:46

Építsd újra a világot LEGÓ-ból

A LEGO Csoport és Mark Ronson zenész útjára indították az Építsd Újra a Világot kampányt, amellyel céljuk, hogy a következő generációk kreativitását fejlesszék. 

2019. szeptember 19. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás