A főiskolások leginkább böngésznek és leveleznek a neten
A 2007-es vizsgajelentkezési időszakban a Pannon Mobil Internet Kávézót állított fel a Budapesti Műszaki Főiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karának aulájában, és ehhez kapcsolódva felmérést végzett a főiskola hallgatói körében. A hallgatókat arra kérték, hogy rangsorolják az internetes tevékenységeket aszerint, hogy melyeket használják leggyakrabban, illetve melyeket tartják a leginkább hasznosnak.
A több mint 200 válaszadó 63 százaléka a legkedveltebb három funkció közé sorolta a böngészést, a tájékozódást, valamint az elektronikus levelezést. Ezt tükrözi a BellResearch 2007-es országos, reprezentatív kutatása, a Magyar Infokommunikációs Jelentés is, amely szerint leggyakrabban olyan kis átviteli sebességet igénylő tevékenységekre használják a hazai fogyasztók az internetet, mint az információszerzés, a levelezés és a böngészés. A Pannon és a BellResearch abban is egyező eredményre jutott, hogy a leggyakoribb tevékenységeket tartják az emberek egyben a leghasznosabbaknak is. A főiskolai hallgatók hasonló számban választották hasznosság szempontjából dobogós helyre az e-mailezést (68%) és az információszerzést (64%), mint ahányan ezeket sorolták a leggyakrabban végzett három tevékenység közé. Az internet további funkciói közül az ügyintézés a középmezőnyben végzett, ezt a diákok fele gyakran használja és fontosnak is tartja. Letöltésre, ismerkedésre, szórakozásra a diákok kisebb része, csak mintegy 30%-a használja a netet, ennek megfelelően a hasznossági listán is az utolsó három helyre kerültek ezek a területek.
A mobilszélessáv terén piacvezető Pannon kínálja a legnagyobb, a hazai lakosság 99 százalékát elérő együttes EDGE és 3G/HSDPA lefedettséget. A nemrégiben Budapesten elindított 7,2 Mbit/s sebességű HSDPA-hálózat a multimédiás szolgáltatások letöltését még gyorsabbá teszi.
Kapcsolódó cikkek
- Egységesíti a kommunikációt a Pannon
- Folytatódik az MTA és a T-Mobile mobilkommunikációs kutatása
- Hi-tech: az export a régióban Magyarországon nő legjobban
- IDC: lassuló IT kiadás-növekedés 2008-ban
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Kiugróan magas év végi forgalom mobil interneten
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Technológiai áttörések 2008-ban?
- Az amerikai háztartások felében már digitális TV van
- Az otthoni gépek 93 százalékán van vírusirtó
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.