Árbevetel-duplázás és új üzletágvezető a KutatóCentrumnál

forrás Prim Online, 2008. január 8. 13:05

Barcza Enikőt nevezték ki a KutatóCentrum új üzletágvezetőjének. A szakembernek jelentős szerepe van abban, hogy az online kutatással foglalkozó üzletág 2007-es árbevétele az egy évvel korábbihoz képest mintegy két és félszeresére nőtt.

Remek évet zárt a Hírek Médiához tartozó KutatóCentrum: a 2007-es árbevétel két és félszerese az előző évi eredményeknek. Ebben kiemelkedő szerepe van Barcza Enikőnek, aki tavaly februárban kutatásvezetőként csatlakozott az online piackutató céghez, s kimagasló teljesítményének elismeréseként most a KutatóCentrum új üzletágvezetőjének nevezték ki. A KutatóCentrum vezetését korábban Fialka Krisztina, a Média üzletág vezetője látta el.

Barcza Enikő az online kutatások népszerűségének növekedése mellett elsősorban a tavalyi év első felében a potenciális partnereknek tartott bemutatkozó prezentációkkal és a kutatások szakmai összefogásával magyarázza az elért sikert. „A 2007-es év eleji partneri kapcsolatok kiépítésének az év második felére érett be a gyümölcse, ami abból is látszik, hogy ha csak 2006 negyedik negyedévét vetjük össze a tavalyi év hasonló időszakával, az árbevétel megnégyszereződött” – teszi hozzá.

Szintén jelentős változást jelentett, hogy a kutatások 2007 folyamán váltak le a Média üzletágról, s a KutatóCentrum ezzel együtt név- és arculatváltáson esett át, így mára önálló üzletágként saját termékekkel és szolgáltatásokkal rendelkezik. Ezzel együtt nagy lépést tettek előre az eddig leginkább online marketing célra alkalmazott és fejlesztett szoftverek kutatási célra történő felhasználásának továbbfejlesztésében is.

Az új üzletágvezető az idén folytatni szeretné a megkezdett utat, így az év legfontosabb feladatai között a stratégiai kapcsolatok kialakítását, új termékek fejlesztését és bevezetését, valamint a kutatási panel méretének növelését említi.

Barcza Enikő az ELTE Tanárképző Főiskolai Karán végzett, majd a Külkereskedelmi Oktatási és Továbbképző Központ másoddiplomás képzésén szerzett marketing diplomát. 2000 óta dolgozik a piackutatás területén. 2003 óta foglalkozik online piackutatásokkal, először mint a MASMI Hungary kutatásszervezési osztályának vezetője, majd mint a KutatóCentrum kutatásvezetője. Az elmúlt évben több mint 50 online kutatási projektben vett részt. Mint üzletágvezető, Barcza Enikő felel a KutatóCentrum szakmai irányításáért, az új online kutatási szolgáltatások kidolgozásáért és bevezetéséért, valamint az online piackutatás hazai népszerűsítéséért.

Kulcsszavak: Hírek Média CIO

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyarok is bekerültek a régió leggyorsabban fejlődő technológiai cégei közé

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden eddiginél több, közel 450 vállalat pályázott.

2021. november 29. 09:51

Az egy perc figyelem adja meg a podcast súlyát

Friss hír, hogy a Spotify jövőre 3,5 milliárd dollárt költ majd audió akvizícióra, és hazai területen is látszik a mozgolódás a műfaj körül, az Internet Hungaryn minden fontos bejelentés erről a területről szólt. A podcast a leggyorsabban fejlődő hazai médiapiaci terület: az IAB is kitüntetett figyelemmel kíséri a területet, az audio munkacsoport első, online kávézásának a témája a podcast hallgatók és a podcast hirdetések voltak.

2021. november 28. 16:03

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

2021. november 27. 13:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12