A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől

MTI Sajtóadatbank, 2008. január 30. 09:18

A magyarországi internet-használók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón, a legtöbben könyvet, hardvert, ruhát és szórakoztató elektronikai eszközt - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

A közlemény szerint amíg a magyarok vásárlási hajlandósága a világhálón (86 százalék) megfelel a nemzetközi átlagnak, a vásárlások összetételét tekintve különbözik attól. A világ 48 országában összesen 26.300 rendszeres internetezőt megkérdező kutatás rámutat arra, hogy Európában a legtöbbek által vásárolt könyv után a ruházati cikk következik, harmadik az elektronikus szórakoztató eszközök termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Magyarországon viszont a számítógépes hardver a második, a ruházati cikk a harmadik, az elektronikus szórakoztató eszközök csoportja a negyedik.

Az online repülőjegy értékesítés terén, amíg az európai megkérdezettek 26 százaléka vett vagy foglalt az elmúlt három hónapban jegyet, Magyarországon ez az arány 11 százalék - derül ki a kutatásból. Hasonló arány mutatkozik a zene vásárlás esetében is: amíg Európában a válaszadók 23 százaléka, Magyarországon mindössze 8 százaléka vásárolt zenét az interneten.

A internetes tájékozódás területén is eltérés mutatkozik Magyarország és a nemzetközi trendek között - áll a közleményben. Itthon tíz internetezőből négy valamelyik keresővel talál rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszését, a második leggyakoribb beszerzési forrás a megszokott oldal, harmadik az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés. Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben, második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a "szörfölés" a világhálón, a harmadik valamelyik kereső program, negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat - olvasható a közleményben.

A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely forma megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.

Kulcsszavak: trend e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59