Új erőtérben kell érvényesülniük a hazai internetes portáloknak
Gyökeresen átalakul az a közeg, amelyben a hazai internetes portálok versengenek, hiszen ma már a nagy nemzetközi site-okkal szemben kell helytállniuk a piacon - jegyezte meg Miskolczy Csaba, a Blogter.hu közösségi portál kitalálója és elindítója szombaton, a Kamera Hungária konferencián.
A hazai tévék honlapjainak - amelyek a hírekkel, információkkal szerzik a legtöbb olvasót maguknak - ma már olyan konkurensekkel kell vetélkedniük, mint a hazai látogatottsági versenyben éllovas Google keresőprogram vagy a harmadik-negyedik helyen álló YouTube fájlcserélő, mondta.
Hozzátette, a Google tavaly év végén Magyarországon (negyed év alatt egymillióról másfél millióra ugró felhasználói táborával) közel ötször annyi felhasználót mondhatott magáénak, mint a magyarországi hírportálok mezőnyét vezető RTL Klub-híroldal. (Az RTL Klub-híroldal után holtversenyben ezüstérmes Magyar Televízió és hírTV, harmadik helyezett a TV2 portálja.) "2008 a kihívás éve lesz: Magyarországon is felébredtek a televíziós társaságok" – adott prognózist a szakember, figyelmeztetve arra, hogy sem a régióban, sem az internet bölcsőjének számító Egyesült Államokban nem vált be az a felfogás, amely csupán az újságolvasás alternatívájaként kínálta a világhálót.
Kapcsolódó cikkek
- Online pálinkamagazin
- Elszabadult távközlési műhold sodródik világűrben
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért
- Nyereséges lehet az online lapkiadás a Google vezére szerint
- Újságírás-informatika szakot indít a Columbia Egyetem
- Finn kísérlet: a posta felnyitja és e-mailben kézbesíti a leveleket