Aki nem tud keresni, az nem is talál
Az egyik - meg nem nevezett - keresőprogram által az igazság és a szabadság szavakra kiadott találatok közül szemezgetve demonstrálta: ezek a rendszerek korántsem fontossági sorrendben adják ki az eredményeket, márpedig "aki belevész az internetbe, az bizony nem tud tájékozódni".
"El lehet-e viselni annyi információt, amennyi ránk zúdul mindennap az internetből" - tette fel a kérdést, arról beszélve, hogy a felhasználóknak meg kell találniuk a megfelelő gyűjtőhelyeket, ha viszont rábukkannak, hol kapják meg az őket érdeklő információkat, "hozzászoknak" 3-4-5 csatornához, ennél többet viszont már nem keresnek - árnyalta a képet a szakember.
Szólt arról is: a világháló "kicsit zajos" a benne terjedő rengeteg információtól, így könnyen megeshet, hogy az embernek ideje sincs alaposan végiggondolni az ott látottakat-hallottakat; márpedig - mondta - "nincs emberélet csend nélkül".
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary - Online kiadás nélkül nincsen életképes médium
- Internet Hungary - Egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
- Internet Hungary - Oszkó: az infokommunikáció lehet a válság utáni időszak egyik nyertese
- Internet Hungary - Baja Ferenc: nincs átfogó képünk az internet modernizációs szerepéről
- Egyre népszerűbb a mobilinternet
- 10 éves az Internet Hungary!
- Harmadsiker az első hazai domainaukció
- Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
- Magyarországon is megalakul az Interaktív Hirdetési Iroda
- Hiányoznak a hazai piacról a közepes méretű online cégek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.