"Digitális emigrációba" kényszerülhetnek az idősebb nemzedékek
A mai 15-29 évesek akár 5-6 tevékenység között is megosztják figyelmüket, médiahasználatuk összideje így akár a napi 24 órát is meghaladhatja, ráadásul ők azok, akik arra törekszenek, hogy minden lehetséges pillanatban elérhetőek legyenek online - mondta Ole Petter Nyhaug, a Synovate trendkutatási igazgatója, aki előadásában néhány közkeletű tévhittel is leszámolt.
Nem igaz, hogy a fiatalok közül a férfiak nyitottabbak az online technológiára: noha a világhálós csevegésben és a szórakoztató tartalmak letöltésében vezetnek a nők előtt, például a Youtube videómegosztó közönségének kétharmadát is ők adják, másfélszer több lány ír blogot, azaz internetes naplót, mint fiú - említett egy példát.
Noha a fiatalok idejük többségét a felhasználók által feltöltött tartalmak böngészésével fejlesztik, tévhit, hogy valamennyien egyszemélyes szerkesztőséget szeretnének alkotni: csupán 12 százalékuk tölt fel tartalmakat az internetre; más kérdés, hogy adott esetben ezekkel az anyagokkal nagyobb forgalmat generálhatnak, mint egy-egy szerkesztőség - tette hozzá.
Steve Filler, a Nagy-Britanniában működő Videojug portál kereskedelmi igazgatója azt emelte ki: 2012-ben az internetes forgalom 30 százalékát a videók adják, hatodát pedig a világhálón keresztüli tévénézés.
A mozgókép hosszabban és erősebben köti az internetes oldalhoz a látogatót, így nem csoda, ha akad olyan honlap, amely szavazásokkal vagy hetente kétszer jelentkező szappanoperával igyekszik magához kötni a felhasználót.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.