Új informatikai képzési program a Debreceni Egyetemen
Új informatikai képzési programok szeptemberi indításáról állapodott meg a Debreceni Egyetem (DE) és az IT Services Hungary (ITSH) Kft.; az erről szóló dokumentumot Fábián István, a DE tudományegyetemi karok elnöke és Ilosvai Péter, a cég ügyvezető igazgatója írta alá kedden az egyetemen.
A hálózatok és operációs rendszerek témakörben meghirdetett specializációkra az egyetem bármely szakáról jelentkezhetnek hallgatók. A speciális informatikai ismeretek elsajátításával felértékelődik a jogászok, a közgazdászok vagy éppen a bölcsészkaron tanuló hallgatók diplomája - mondta az aláírást követően Fábián István.
A Magyarországon úttörőnek számító kezdeményezés megteremti azokat a feltételeket, amelyek összehangolják a kutatást, az oktatást, a diákok szakmai felkészítését és a piacképes tudást - tette hozzá.
Tájékoztatása szerint az egyetem biztosítja a hatékony oktatáshoz szükséges technikai, infrastrukturális, valamint szellemi hátteret, míg az ITSH szakmai támogatást nyújt a tantervek kidolgozásához, s részt vesz a vizsgakövetelmények kialakításában is.
Ilosvai Péter elmondta: a gazdasági válság ellenére cégükben töretlen a külföldi megrendelők bizalma, így fejleszthetik debreceni központjukat. Jelenleg mintegy hatszázan dolgoznak a hajdú-bihari megyeszékhelyen, de új székházuk elkészültével ezres nagyságrendűre szeretnék bővíteni a szolgáltató centrumot - fűzte hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális táblák beszerzése még az idén befejeződhet
- Sun specializációk és oktatási anyagok az Oracle PartnerNetwork-ben
- Legbiztosabb a még nem is létező szakma
- Egységes digitális tananyag informatikus hallgatóknak
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Megújult formában, új tartalommal jelentketik a Mindentudás Egyeteme
- Szuperszámítógépet kap három hazai egyetem
- NIIF Networkshop konferenciák
- Ethical Hacking konferencia: A digitális tojásvadászattól a netes vakrepülésig
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.