Kiaknázatlan IT-fejlesztési lehetőségek a hazai kkv-szektorban

A Publicus Research által 2009 januárjában, 583 cégvezető megkérdezésével készített kutatás kimutatta, hogy a kis- és közepes vállalkozások mindössze 68 százaléka tart fenn saját honlapot, ezek közül is tízből nyolc cég ritkán frissülő honlapot működtet, amelyen elsősorban általános információkat közöl.
Az eredmények szerint az internetes jelenlét terén a budapesti cégek állnak a legjobban, ezek 85 százaléka rendelkezik honlappal. A megyei jogú városokban 76 százalék, míg az ezeknél kisebb településeken csupán 64 százalék ez az arány.
A Publicus Research felméréséből kiderül az is, hogy csupán minden harmadik piaci szereplő igyekszik új ügyfeleket szerezni a világhálón való megjelenésen keresztül, s a honlapok mindössze ötödéről mondható el, hogy a kereskedési vagy szolgáltatási folyamat integrált részei, azaz termék vagy szolgáltatás rendelhető róluk.
Az elemzett minta a magyarországi kkv-szektor cégeire földrajzi elhelyezkedés (telephely régiója) és alkalmazottak létszáma szerint reprezentatív - olvasható a felmérés módszertani leírásában.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Gazdaságos megoldás egyszerűsíti az áruszállítást
Ahhoz, hogy egy termék eljusson A-ból B pontba, az esetek nagyon nagy százalékában egy dologra biztosan szükség van: ez az úgynevezett sztreccsfólia. A raklapcsomagolás gazdaságosabb és kedveltebb fóliatípusát lehetővé tette egy magyar cég úgy, hogy az nemcsak gazdaságosabb lett a piacon kapható termékeknél, de környezetbarát is, hiszen a vékonyabb fólia használatával kevesebb hulladék keletkezik. Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. innovációja az áruszállítást nagyságrendekkel könnyítheti meg a közeljövőben.
Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára
Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.
Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
A tavaly ősszel bekövetkezett gázáremelkedés hatására feje tetejére állt az irodaházak piaca, a magas fenntartási költségek miatt ugyanis a legtöbb üzemeltető zöld útra lépett. Kaloczkai Sándor, a Gree légkondicionálók műszaki vezetője arról beszélt, ma már nem az a kérdés, hogy az energiahatékonysági beruházások megtérülnek-e, hanem az, hogy azok nélkül a működés fenntartható marad-e. Zöld irányban is példaértékű a világ első számú klímamárkája magyarországi vezérképviseletének szarvasi irodaháza, a Hi-Tech épület ugyanis látványban és műszaki tartalomban is a világ elithez tartozik.
Füstöljenek a gumik: a norelem szabványos alkatrészekkel segíti a tanulókat a drift triciklik építésében
A norelem folyamatosan támogatja a fiatal mérnöki tehetségeket, aminek újabb állomásaként számos szabványos alkatrésszel támogatta a Müncheni Műszaki Iskola diákprojektjét. A hallgatók dolgozták ki a motoros drift trike koncepcióját, és a projektet a tervezéstől a befejezésig vitték végig.
Work Trend Index: Virtuális asszisztens fogja tehermentesíteni az embereket a munkahelyeken
Alapjaiban alakítja át a munkahelyeket a mesterséges intelligencia a Microsoft idei Work Trend Index kutatása szerint. Az AI nem veszi el az emberek munkáját, hanem felszabadítja őket a magasabb hozzáadott értékű tevékenységekre. Az elmúlt évek technológiai fejlődése gördülékenyebbé tette a kommunikációt, közben azonban az erre fordított idő és a munkatársakkal megosztott információ mennyisége is vészesen megnőtt. A problémára az újgenerációs mesterséges intelligencia, az irodai szoftverekbe hamarosan beépülő Copilot kínál megoldást, amit a felmérés szerint a munkavállalók többsége bizakodva vár.