Nem fogadja el az NHH büntetését az AH és bírósághoz fordul

MTI Sajtóadatbank, 2009. október 26. 08:43

Az Antenna Hungária (AH) nem fogadja el a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácsának határozatát, sem pedig az abban szereplő szankciókat, így a 40 milliós bírságot sem, jogorvoslatért bírósághoz fordul.

Az AH csütörtökön közölte az MTI-vel azt is: hivatalosan is kérvényezi az NHH-tól és a Gazdasági Versenyhivataltól egy hatósági vizsgálat megindítását a televíziós műsorterjesztő platformok közötti versenyt torzító helyzet miatt.

Az NHH egyebek mellett azért büntette meg az AH-t, mert szerinte nem tartotta be a szerződésben vállaltakat, így például még nem fogható digitálisan egy új, általános tematikájú, szabad hozzáférésű tévéműsor. Az NHH megállapította azt is, hogy az AH az eredeti határidőre nem tette lehetővé azt sem, hogy a lakosság kedvezményesen vásárolhasson dekódert a digitális műsorok fogására.

Az AH az NHH által csütörtökön sajtótájékoztatón ismertetett határozatával kapcsolatban közölte: nem fogadja el, hogy az NHH a csoportot teszi felelőssé a külső felek által megtett, illetve elmaradt lépésekért, s egyáltalán nem veszi figyelembe a hatósági szerződés aláírását követő, a világgazdasági válság okozta pénzügyi, gazdasági és piaci környezetben bekövetkezett alapvető változásokat. Ezen túlmenően a határozat nem veszi kellőképpen figyelembe az AH a kötelezettségek kapcsán elért eredményeit és túlteljesítéseket.

Az AH álláspontja szerint a határozat nem tér ki a domináns fizetős platformok és a közelmúltban indult digitális földfelszíni platform között tapasztalható, versenyt torzító körülményekre sem. A társaság véleménye szerint a határozat számos szempontból nem szolgálja annak a több millió magyar állampolgárnak az érdekét, akik számára a földfelszíni platform az egyetlen szabadon fogható alternatíva a túlsúlyban lévő fizetősökkel szemben.

Az AH közölte azt is, hogy a külső segítség hiánya ellenére 2009 tavaszán-nyarán folyamán meg tudott állapodni a legnézettebb kereskedelmi csatornákkal, RTL Klubbal és a TV2-vel, valamint a Magyar Televízióval a digitális platformhoz történő csatlakozásukról.

Az AH egyik további érve szerint a csoport a platform promóciója kapcsán a vállalásait 2009 során túl is teljesíti. Kizárólag a tartalomkínálat megjelenését követően indulhatott el a MinDig TV nagy volumenű kommunikációs kampánya is, s az AH már az idén több mint 700 millió forintot költ a digitális platform népszerűsítésére. Ez az összeg a hatósági szerződésben a teljes digitális átállás időszakára vállalt többszöröse.

A társaság álláspontja szerint a kedvezményes dekódervásárlási konstrukció elindításával az anyagilag hátrányos helyzetben lévő állampolgárok számára is megnyílt a szolgáltatás vételének lehetősége. Augusztus végén, két hónappal a platform tartalommal való feltöltését követően már a háztartások több mint másfél százaléka rendelkezett a digitális adások megjelenítésére képes eszközzel.

Az AH szerint a digitális földfelszíni televíziós platformot az utóbbi hónapokban sikerült kimozdítani a holtpontról, ezáltal megkérdőjelezhetetlenné téve a létjogosultságát. Ezzel a digitális földfelszíni televíziós átállás folyamata visszafordíthatatlanná vált - áll a közleményben.

Kulcsszavak: NHH Antenna Hungária

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt

Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.

2024. április 21. 16:50

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50