Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
Mind a hét régióban elindul az on-line, egyablakos önkormányzati közigazgatási szolgáltatások kiépítéséhez szükséges, úgynevezett ASP-központok kiépítése - tudatta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közleményben csütörtökön az MTI-vel.
A regionális központok székhelyéül pályázat útján kiválasztott hét város Szeged, Pécs, Debrecen, Miskolc, Székesfehérvár, Érd és Szombathely. Miután a települések uniós támogatással csatlakoznak a jövő év második felére kiépülő ASP-központokhoz, mintegy 250 önkormányzati hatósági eljárás válik elintézhetővé az interneten. E központok kiépítésére és a települési önkormányzatok csatlakozására régiónként 1,5 milliárd forint, nagyobbrészt uniós támogatás fordítható.
A térségi közigazgatási és közszolgáltatási informatikai rendszerek továbbfejlesztését szolgáló program részeként a hét magyarországi régióban először egy-egy olyan önkormányzatot választottak ki, ahol létrejöhet maga a központ, olyan informatikai alkalmazásokkal, mint például a szociális, az adóügyi, a gazdasági, az iratkezelő és a gyámügyi informatikai rendszerek.
A regionális ASP-központok kiépítése várhatóan 2011 második felében fejeződik be, s a települési önkormányzatok ezt követően szintén uniós segítséggel - a település méretétől függően 15-85 millió forintos pályázati támogatással - csatlakozhatnak a rendszerhez.
Kapcsolódó cikkek
- Megújítja Európát és Magyarországot az Európai Bizottság eGov akcióterve
- Jövőre megszűnnek a minisztériumi honlapok, a kormanyszovivo.hu és a kormany.hu is
- PR-baki a "nemzeti együttműködés" kommunikációjában?
- Cél a hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatás
- Sikeres e-kormányzat, problémás e-gazdaság, aggasztó jelek az e-demokráciában
- A kormány benyújtotta az elektronikus anyakönyv létrehozását célzó törvényjavaslatot
- Másfél milliárd forint régiónként az e-közigazgatás fejlesztésére
- Készül az "Ügyfélkapu 2"
- Elektronikus kézbesítés: a pártok egyetértenek a szükségességében, a megvalósításról még vitáznak
- Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Energiaügyi aggályok, amelyek kihatnak az üzleti versenyképességre, a munkaerőre és a dekarbonizációra
A felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozásokat világszerte továbbra is aggasztják az energiabiztonság és az energiaárak hatásai, amelynek számos, további környezeti, társadalmi és gazdasági következménye lehet. Az ABB Electrification Energy Insights felmérése* szerint, amelyben különböző ágazatokban működő kis- és nagyvállalatok 2300 vezetője vett részt, a válaszadók 92 százaléka úgy érzi, hogy az energiaellátás folytatódó instabilitása veszélyezteti jövedelmezőségüket és versenyképességüket.
Siemens technológiával automatizálja abroncsgyárait a Continental
Most aláírt stratégiai megállapodásuk értelmében a Siemens preferált partnerként automatizációs és hajtástechnológiát szállít a Continental gumiabroncs gyáraiba világszerte.
Bemutatkozott a Microsoft 365 Copilot
A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy március 16-án bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát.
Figyelemre méltó újítások a Huawei térképes szolgáltatásában
Több izgalmas újítással jelentkezett a Huawei saját térkép- és navigációs szolgáltatása, a Petal Térkép. Az alkalmazás teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval, valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel és okosórára szinkronizált navigációval teszi könnyebbé a tájékozódást. Emellett a vállalat bemutatta 3D-s térképmegoldásait, valamint nyílt, fejlesztői eszközkészleteket nyújtó platformját is.
A 18-21 évesek fele nem érti mi a mesterséges intelligencia
Itthon már majdnem minden ötödik foglalkoztatott számára a digitális gazdaság biztosít munkalehetőséget, hazánk azonban még ezzel együtt is a kontinens sereghajtói között kullog a vállalkozások digitalizációja terén. Mindeközben a legfiatalabb generációkról (Z és Alfa) azt gondoljuk, hogy szinte az anyatejjel együtt készen kapják a digitális tudást, holott a kapcsolódó természettudományokban kifejezetten gyengén teljesítenek. Jellemző, hogy a 18-21 évesek több mint fele azt sem érti például, mi valójában a mesterséges intelligencia. De mégis mit várnak a munkáltatók és mit tud a TikTok-generáció? Erre a kérdésre keresi a választ Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.