Google Earth a böngészőben: 3D-s lett a Google Maps

Kiss Ádám Zoltán, 2010. április 27. 19:59

A Google a korábban csak a Google Earthben elérhető 3D-s modelleket a böngészőben is megtekinthető Maps térképszolgáltatásába integrálta, így aki csak a felszínen szeretne kalandozni, kevesebb erőforrással, külön szoftver telepítése nélkül is megteheti ezt.

A Google egyik általános fejlesztési iránya, hogy minél több alkalmazását köti össze egymással, és az ideális találkozási pont nem más, mint a böngésző. Ez több szempontból is praktikus. Egyrészt a felhasználónak nem kell programokat, környezeteket telepítenie, majd azok frissülését figyelemmel kísérni, másrészt a megszokott, barátságos böngészőablakból egyre több szolgáltatásba vonható be. Tipikus példája ennek a Google Earth és a Google Maps közötti különbség. Míg az előbbi a fejlesztés alapja, a szoftverkörnyezetet a használat előtt telepíteni kell, az utóbbi, a térképszolgáltatás viszont minden gépen a böngészőből fut, és éppen ezért elterjedtsége is rendkívüli.

Az Earth eddig például a háromdimenziós modellek terén vezetett, bár még számos különlegességet, például égképeket és bejárható égitesteket is tartalmaz a szolgáltatás. A 3D modellek azonban most beköltöztek a Google Maps-be, így azok, akik leginkább kíváncsisságból, szórakozásból barangolták be a Föld felszínét, alig éreznek majd különbséget az Earth-höz képest. Aki tehát a Hold felszínén is sétát tenne, maradjon a Google Earthnél, de aki csupán a leggyakrabban használt alapszolgáltatásokat kívánja teljes fényükben, 3D-s modellekkel igénybe venni, az mostantól ezt egyszerűbben és gyorsabban, szörfözés közben is megteheti.

Kulcsszavak: Google

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakul az üvegszálas adatátvitel technológia jövője?

Jelenleg vitathatatlan az üvegszálas technológiák szerepe a szélessávú internethálózatokban. Azonban ezek a hálózatok elsősorban a nagyvárosokat és környéküket szolgálják ki, így jogos a kérdés, hogyan fejlődik majd ez az iparág a következő években 2030-ig. A Deloitte tanulmánya négy szélsőséges forgatókönyvet vázol fel a piac fejlődésével kapcsolatban, melyekben azt igyekeztek megbecsülni, milyen irányt vehet az üvegszálas adatátvitel technológia jövője, kik lehetnek a legfontosabb szereplők, illetve hogyan alakulhatnak a fogyasztói szokások. 

2021. december 4. 11:54

Egymillió oktatási intézmény internethozzáférését térképezték fel az Ericsson segítségével

Egy évvel azután, hogy az Ericsson globális partnerségre lépve támogatni kezdte a Giga Kezdeményezés elnevezésű, az iskolai internetellátottságot feltérképező programot, mérföldkőhöz érkezett a közös munka, hiszen világszerte egymillió iskola internet hozzáférési lehetőségeit sikerült már felmérni.

2021. november 4. 21:25

Évi kétmillió mérés az NMHH független netsebességmérő oldalán

Ha az internetsebességünk rendszeresen elmarad a szolgáltató által garantált értékektől, érdemes a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)  mérőszolgálatához fordulnunk. A Szélessáv.net oldalon elérhető internetsebességmérő most megújult, pontosabban dokumentált mérési jegyzőkönyvvel segíti a fogyasztó védelmét. Az elmúlt évben a külső felhasználók több mint kétmillió mérést végeztek el a független hatósági felületen.

2021. október 21. 15:38

Bemutatja 10 Gbit/s sávszélességű lakossági szolgáltatását a DIGI

A DIGI Magyarországon elsőként indítja el a 10 Gbit/s sávszélességet biztosító szolgáltatását, a jelenlegi piacon legnagyobb sávszélességgel bíró Fiberlink 10G-t. A fejlesztésnek köszönhetően a vállalat az első magyarországi távközlési szolgáltató, amely 10 Gbit/s-ot elérő szolgáltatást biztosít, ezzel a technológiai fejlődés új fejezetét elindítva a piacon.

2021. október 19. 18:42

A 3G küszöbön álló búcsúja során a hírközlési hatóság a fogyasztók védelmére összpontosít

A mobiltelefon-hálózatokban használt 3G-technológia felett eljárt az idő, lassú, drága és nem hatékony – ezt erősítették meg a mobilszolgáltatók és az állami szereplők is a 3G jövőjéről szervezett konferencián csütörtökön. A kivezetés időpontjáról a szolgáltatók döntenek, a hatóság célja a fogyasztók védelme, a tudatos döntésekhez szükséges információ biztosítása – mondta Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakértője.  

2021. október 1. 18:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35