Google Earth a böngészőben: 3D-s lett a Google Maps
A Google egyik általános fejlesztési iránya, hogy minél több alkalmazását köti össze egymással, és az ideális találkozási pont nem más, mint a böngésző. Ez több szempontból is praktikus. Egyrészt a felhasználónak nem kell programokat, környezeteket telepítenie, majd azok frissülését figyelemmel kísérni, másrészt a megszokott, barátságos böngészőablakból egyre több szolgáltatásba vonható be. Tipikus példája ennek a Google Earth és a Google Maps közötti különbség. Míg az előbbi a fejlesztés alapja, a szoftverkörnyezetet a használat előtt telepíteni kell, az utóbbi, a térképszolgáltatás viszont minden gépen a böngészőből fut, és éppen ezért elterjedtsége is rendkívüli.
Az Earth eddig például a háromdimenziós modellek terén vezetett, bár még számos különlegességet, például égképeket és bejárható égitesteket is tartalmaz a szolgáltatás. A 3D modellek azonban most beköltöztek a Google Maps-be, így azok, akik leginkább kíváncsisságból, szórakozásból barangolták be a Föld felszínét, alig éreznek majd különbséget az Earth-höz képest. Aki tehát a Hold felszínén is sétát tenne, maradjon a Google Earthnél, de aki csupán a leggyakrabban használt alapszolgáltatásokat kívánja teljes fényükben, 3D-s modellekkel igénybe venni, az mostantól ezt egyszerűbben és gyorsabban, szörfözés közben is megteheti.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Lopott a Google vagy sem?
- Változások a Google élén
- A Google a Yahoo és a Facebook kezdi az IPv6-os webcímek tesztelését
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- A szudokut is megoldja a Google
- CES: A Google elhúzza a mézesmadzagot
- CES 2011: Az Apple megpróbálja „ellopni” a show-t
- Android bug: eltévedt SMS-ek
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.
Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
A gyenge internetkapcsolat miatti kellemetlenségeket senkinek nem kell bemutatni, és bár az informatika az elmúlt 5 évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, az említett probléma rengeteg embernek okoz bosszúságot napjainkban is, legyen szó akár magáncélú, akár üzleti felhasználóról. Ennek hamarosan vége lehet: 2023-ban már Magyarországon is elérhető és megfizethető megoldás a Starlink szatellit alapú internet-szolgáltatás, ami hamarosan nagy hatással lehet az egész hazai távközlési piacra.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
A Széchenyi István Egyetem hallgatói ismerkedhettek meg elsőként Elon Musk műholdas rendszerével
Az Elon Musk nevéhez kötődő amerikai SpaceX űrkutatási vállalat több ezer alacsony pályás műhold segítségével létrehozott globális internetszolgáltatása a Starlink, amelynek terminálját és annak tesztelését – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) való együttműködés keretében – a hazai felsőoktatásban elsőként a győri Széchenyi István Egyetemen mutatták be. Ez a program is bizonyította, hogy az intézmény hallgatói a legmodernebb technológiák segítségével naprakész tudást szerezhetnek akár az űrtávközlés területén is.
Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.