Az Apple Sanghajban is megvetette lábát
Két évvel a pekingi boltnyitás után a 19 milliós dél-kínai metropolisz is megkapta a maga 1.500 négyzetméteres "Apple store"-ját. A modern putongi (Pudong) városrészben több ezer ember - a világkiállítás népszerű pavilonjai előtti képet idéző - kígyózó sorokban várt a nyitásra. Volt, aki már előző nap a helyszínre utazott, hogy az elsők között juthasson majd be; a sorelső hetven órát várt a nyitásra.
Az Apple 295. üzletében Mac számítógépeket, iPodokat és 3GS iPhonokat próbálhatnak ki az érdeklődők. Miután az iPhone 4 és az iPad hivatalosan még nincsenek jelen Kínában, így ezek egyelőre csak a feketepiacon kaphatók. A boltban 176 eladó dolgozik.
Az Apple korábbi bejelentése szerint több üzlet megnyitására készül a világ legnagyobb internet- és telefonpiacán. Sanghajban hamarosan újat nyitna és a jövő év végéig Kínában összesen húsz boltot adna át. Tavaly a cég össz eladásainak egyhatodát bonyolították az Apple-boltok.
Kínában népszerűek az Apple-termékek, becslések szerint a feketepiacon több mint kétmillió iPhone talált már gazdára. A vállalat vezetői arra számítanak, hogy van egy széles réteg Kínában, amely csak eredeti, garanciális készüléket kíván vásárolni, és ezért hajlandó borsos árat is fizetni.
Kínában a Nokia vezeti az okostelefonok piacát, a vállalat százezer kiskereskedést magában foglaló értékesítési hálózattal rendelkezik. Az IDC Chong szingapúri elemző cég becslése szerint az idén a tavalyi évhez képest 50 százalékkal - 26 millió darabbal - több okostelefon érkezik Kínába.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Kínában erősít a Microsoft
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.