Tőzsdére megy a Skype
A luxemburgi székhelyű társaság a tőzsdére való belépéssel egyidőben részvénytársasággá fog átalakulni, s hozzávetőlegesen 100 millió dollár értékű részvényt bocsátanak ki. A Skype hétfőn nyújtotta be kérelmét a New York-i tőzsdefelügyelethez (SEC), azt azonban még nem lehet tudni, hogy hány részvényt bocsát ki a cég, és mikor zárul le a procedúra, amit a Goldman Sachs, JP Morgan es Morgan Stanley befektetési bankok fognak koordinálni.
A VoIP-szolgáltatótól tavaly vált meg az eBay, mivel nem sikerült kisajtolni abból olyan magas profitot, mint azt korábban remélte az anyavállalat. A Skype azonban az aukciós portál nélkül is életképes maradt, és tovább fejlődik. A SEC-hez benyújtott dokumentációból kiderül, hogy 2010 második negyedévében 560 millió regisztrált tagot számlált a cég, melyből több mint 8 millióan igénybe vették a fizetős szolgáltatásokat is. Az első negyedévhez képest 80 millióval nőtt a Skype bevétele, s meghaladta a 400 millió dollárt.
Kapcsolódó cikkek
- Kiszállt a Magyar Telekom a New York-i tőzsdéről
- A Nordtelekom-részvény keddtől forog a tőzsdén
- A Nordtelekom a tőzsdére megy
- Peren kívül kiegyeztek az eBay és a Skype alapítói
- A "B" kategóriában forognak majd a Kulcs-Soft részvényei
- Tőzsdére lép a Kulcs-Soft Nyrt.
- Az eBay eladta a Skype kétharmadát
- Eladó a Skype
- Tőzsdére viszik a Skype-ot
- Mélyponton a technológiai részvények
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.