Intelligens ügyfélszolgálati rendszert vezet be a Vodafone

MTI Sajtóadatbank, 2010. szeptember 15. 08:47

A Vodafone Magyarország és a Montana Tudásmenedzsment Kft. intelligens ügyfélszolgálati rendszert vezet be a mobiltávközlési társaságnál. A valós idejű ügyfélkiszolgálás egy folyékonybeszéd-felismerő szoftveres megoldáson alapul, s első lesz a magyar piacon.

A kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott megoldás a telefonáló beszédének elemzésével automatikusan meghatározott kategóriákba sorolja a hívást. A rendszer képes lesz olyan statisztika előállítására is, amely megmutatja az ügyfélszolgálat kihasználtságát és a leggyakoribb kérdéseket. A kategóriáknak köszönhetően hatékonyabban lehet majd a munkát megszervezni, a munkatársakat beosztani, így az ügyfél gyorsabb és pontosabb megoldást kaphat problémájára.

 A Montana által vezetett fejlesztést az Európai Unió és a magyar állam összesen 218,4 millió forinttal támogatja. A kutatás-fejlesztés révén a Vodafone először alkalmazhat majd hangfelismerő rendszert call centerében. A projekt teljes bekerülési költsége 336 millió forint. A projekt 2012 első negyedévének végére készül el. A rendszer egyik előnye, hogy lerövidül az ügyfélkiszolgálási idő, illetve a kommunikáció pontosabb lesz.

 Beck György, a Vodafone vezérigazgatója elmondta, a kísérleti ügyfélszolgálati rendszer a Vodafone Magyarország 2009-ben felavatott, miskolci székhelyű, európai színvonalú regionális ügyfélszolgálati központjában működik majd. Hozzátette, a hosszabb távú terv az, hogy a Vodafone más országokban is bevezesse majd azt intelligens rendszert.

 Az integrált rendszer kutatás-fejlesztési együttműködés keretében valósul meg: a Vodafone és a Montana mellett az innovatív hangbányászati eljárások kutatásában részt vesz a THINKTech Kutatási Központ, a Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem távközlési és médiainformatikai tanszéke, a Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézete és az Aitia International Informatikai Zrt.

 A hat vállalat, illetve intézmény összefogásának eredményeként megvalósuló fejlesztés egyik meghatározó tudományos értéke a magyar hangzó szöveg felismerésének új technikáján alapul. Az első lépcsőfok a beszédfelismerés, míg a második a szövegbányászat. Így elemezhetővé válik az a hatalmas mennyiségű információ, amely az ügyfélszolgálaton felhalmozódik, másfelől a diszpécser munkáját már beszélgetés közben, az ahhoz kapcsolódó információk felkínálásával támogatja a rendszer. A szoftverfejlesztés eredményeképpen a beszédtempó, vagy a kiejtés egyéni vonásaitól függetlenül értelmezhetővé válik a szöveg az intelligens informatikai program számára.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Márciusban debütál az év összipari konferenciája, a TECHference 2020

Az idén három éves NEW technology magazin 2020. március 11-12. között rendezi meg az év összipari konferenciáját, a TECHference 2020-at Siófokon, a Hotel Azúrban. A kétnapos esemény célja a különböző iparágak szinergiájának elősegítése. Többek között szó lesz a jövő energiaforrásairól, innovatív logisztikai megoldásokról, az autóipar és a robotika jövőjéről, valamint arról is, hogy hogyan alkalmazkodik az ipar az új generációs munkaerő elvárásaihoz. Az előadásokon túl a látogatóknak lehetősége nyílik megismerkedni a kiállítók technológiai újdonságaival is. Emellett gálavacsora és szórakoztató programok színesítik az eseményt.

2020. január 22. 11:45

Zöld opció Földünk védelméért a karbonsemleges Telekomnál

A Magyar Telekom Csoport a hazai nagyvállalatok közül elsőként, európai vezető távközlési szolgáltatók körében elsők között vált teljes mértékben karbonsemlegessé 2015-ben, és a tavalyi évben soron következő ötödik karbonsemleges évét zárta. A vállalat fenntarthatósági intézkedésein túl lakossági és üzleti ügyfeleit is bekapcsolta klímavédelmi törekvéseibe: az ExtraNet Zöld 1 GB adatbővítő szolgáltatás bevezetésével lehetőséget teremtett, hogy ügyfelei ilyen módon is tehessenek a környezet védelméért.

2020. január 21. 16:33

Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre

A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.

2020. január 21. 12:12

Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak

Európa vezető légitársasága fedélzeti gyűjtést indított, az utasok bármilyen pénznemben adakozhatnak az Ausztrál Vöröskeresztnek, amely a kontinenst hónapok óta sújtó bozóttűz áldozatainak nyújt segítséget. Az easyJet gépein nem először szerveznek gyűjtést, a légitársaság évek óta számos szervezetet támogat fedélzeti adományokkal. 

2020. január 21. 10:01

Rekordmennyiségű díjat nyert az LG 2020-as CES-en

Az LG Electronics (LG) idén rekordmennyiségű — több mint 150 — díjat zsebelt be a CES iparági szakértőitől, ráadásul immár hatodik egymást követő alkalommal választották a vállalat egyik televízióját a szakkiállítás legjobbjának. Az LG CX sorozatú OLED televízióit több ezer új, a rendezvényen bemutatott televízió közül találta a legkiemelkedőbbnek a kiállítás hivatalos díjazási programja, a CES legjobbjai (Best of CES) díjsorozat, amelyet az Engadget technológiai szaklap a CES nevében ítél oda.

2020. január 20. 18:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44

2020: az adatok évtizedének kezdete

2019. december 27. 10:55
online sportfogadás