A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit

MTI Sajtóadatbank, 2010. november 10. 18:28

A világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a brit Vodafone kedden 7,542 milliárd fontos adózott eredményt jelentett az üzleti éve szeptemberrel zárult első feléről, 56 százalékkal többet az egy évvel korábbi 4,82 milliárd fontnál.

Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobiltelefon-hangszolgáltatás volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel csökkent kissé, 13,788 milliárd fontra az egy évvel korábbi 13,98 milliárdhoz képest. Az adattovábbítás bevétele viszont 28 százalékkal 2,411 milliárd fontra nőtt, a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 4 százalékkal emelkedett, 1,646 milliárd fontra.

 A teljes első üzleti félévi bevétel 22,603 milliárd font volt, 3,9 százalékkal több az egy évvel korábbi 21,761 milliárdnál. A szerves növekedés - változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva - 1,8 százalékos volt most. A fejlődő piacokon 20 százalék fölött, szervesen átlagosan 8,1 százalékkal nőtt a bevétel, Európában azonban 4,3 százalékkal, szervesen 1,3 százalékkal csökkent.

 Az előző, márciussal zárult üzleti évben a Vodafone adózott eredménye 8,618 milliárd font volt, majdnem háromszorosa az előző évi 3,08 milliárdnak. A bevétele 8,4 százalékkal 44,472 milliárd fontra nőtt, szervesen azonban 2,3 százalékkal csökkent.

 A mobiltelefon-szolgáltatás bevétele szervesen 1,6 százalékkal csökkent az előző üzleti évben. Az adattovábbítás bevétele viszont 19,3 százalékkal nőtt, a vezetékes - főként széles sávú – bevétel változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva 7,9 százalékkal emelkedett.

 A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. Bevétel- és eredményadatokat idén nem közöltek, de a társaság vezetői korábban elmondták az MTI-nek, hogy a cég jól jött ki a válságból: miközben tavaly az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone 40 ezerrel növelte előfizetői számát, így nagyobb piaci részhez jutott. A Vodafone bevétele a piaci átlagnál kevésbé esett vissza, és azt várják, hogy idén is hasonló lesz a helyzet, részben hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés - például az energiafelhasználás csökkentése - révén.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több millió termék egyetlen webáruházban

A GKI Digital becslése szerint már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren. Az általuk realizált online forgalom pedig csak tavaly elérte a nettó 12 milliárd forintot. Magyar kereskedők körében az eMAG Marketplace platformja a legnépszerűbb.

2019. október 15. 18:42

Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?

Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum. 

2019. október 15. 16:59

A Széllessáv Világfórumon debütál a Zyxel MPro Mesh megoldása

A tajvani Zyxel ma bejelentette, hogy a WiFi 6 portfolióját egy teljesen új menedzselt vezeték nélküli megoldással bővíti ki. Az MPro Mesh-re keresztelt jellemző mellett a 10G PON is megjelenik az eszközökben, így a szolgáltatók kiaknázhatják a hálózatukban rejlő teljes potenciált, és multi-gigabites kapcsolatot nyújthatnak ügyfeleiknek. A megoldást a ma induló amszterdami Szélessáv Világfórumon (BBWF) mutatják be.

2019. október 15. 14:09

Az EIT megerősíti a kreatív és kulturális ágazatokat

Az európai kreatív és kulturális ágazatok megerősítését jelentik be az INNOVEIT-en, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet éves fórumán. Az innovátorok összefognak a vállalkozókkal, a befektetőkkel és a politikai vezetőkkel, hogy legyőzzék a társadalmi kihívásokat és új munkahelyeket teremtsenek Európában.  

2019. október 15. 12:50

Néhány szektorban csökkenni kezdett a munkaerőhiány

A munkaerőpiacon megjelent új hirdetések, és az állásra jelentkezések számai arra utalnak, hogy egyes szektorokban az eddig jellemző munkaerőhiány csökkenni kezdett – derül ki a Profession.hu harmadik negyedéves összeállításából. Emellett jól látható, hogy a nyári szezonban a vendéglátásé volt a főszerep; megugrott az álláshirdetések száma és az ígért jövedelmek szintje is.

2019. október 15. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás