A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Mivel az IBM az utóbbi évtizedben a hardverről a szoftverre és a szolgáltatásokra helyezte át a hangsúlyt, illetve a vállalati szektorra koncentrált, elemzők szerint eredményei ezért a szektor állapotát is mutatják. Aze elmzők most elsősorban az IBM szolgáltatási üzletágának javulását emelik ki.
Az egyebek között szerverüzemeltetéssel és kiszervezett feladatok ellátásával - például call centerek üzemeltetésével - foglalkozó üzletágban három negyedévi csökkenés után ismét nőtt a rendelésállomány, az egy évvel korábbihoz képest 18 százalékkal 22,1 milliárd dollárra.
A társaság adózott nyeresége 9 százalékkal 5,3 milliárd dollárra nőtt 2010 utolsó negyedévében.
A részvényenkénti nyereség 4,18 dollár, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 4,08 dollárral. Az árbevétel 6,6 százalékkal 29 milliárd dollárra emelkedett, míg elemzők 28,3 milliárdra számítottak.
2010 egészében az IBM 15,8 milliárd dollár profitra tett szert, ami 11 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A részvényenkénti nyereség 11,52 dollár volt, a 2009-es 10,01 dollár után. Az idén a társaság a nyereség további növekedésére számít, az egy részvényre jutó profit 12,56 dollár lehet az amerikai cég beszámolója szerint.
Az IBM mellett az Intel és az Apple is közzétette már beszámolóját a tavalyi utolsó negyedévről, és mindkét cég kiugró eredményekről számolt be.
Kapcsolódó cikkek
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Az InfoPrint Solutions a Ricoh Csoport teljes jogú leányvállalata lett
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.