Digitális felhőbe száll a zenepiac
A Nagy-Britanniában, Írországban és az Egyesült Államokban tavaly decembertől elérhető fizetős szolgáltatás szinte alig különbözik a jól ismert netes "rádióktól", mint amilyen a Spotify, a Pandora, vagy a Last.fm.
A Music Unlimited oldalán a felhasználók mintegy 6 millió számból állíthatják össze azokat a válogatásokat, amelyeket számítógépeken vagy netezésre alkalmas szórakoztatóelektronikai berendezéseken hallgathatnak.
A Sony a vasárnap kezdődött Cannes-i zenei fesztiválon, a 23. és 26. között rendezett MIDEM-en jelentette be, hogy a szolgáltatás Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban is elérhető lesz. Ezzel pedig a Sony is elismerte, hogy a felhőalapú (cloud computing), avagy az internetes szervereken, a "felhőben" tárolt zenék segíthetik termékei népszerűsítését, alternatívái lehetnek az Apple iTunes áruházának, és a letöltés nélküli tartalmak még a kalózkodás elleni küzdelmet is segíthetik.
A kérdés az, hogy a Sonynak sikerül-e megélni egy olyan piacon, ahol már számtalan hasonló, de ingyen is elérhető szolgáltató üzemel, az Apple áruházából vásárolt tartalmak ráadásul internetkapcsolat nélkül, "offline" módban is hallgathatók. Az autóipar például potenciális felvevőpiaca lehet a hálózati zenei szolgáltatásoknak, miután a Ford bejelentette, hogy új járműveiben elérhetővé teszi a Pandora internetes rádiót.
Szakemberek szerint a háromnapos rendezvényen a felhőalapú szolgáltatások azért kapnak kitüntetett szerepet, mert a rajongók egyre inkább a zenékhez való hozzáférésre és nem ezeknek a birtoklására törekszenek.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenesen letölthető Heaven Street Seven-dalok Mikulásra
- Ingyenesen letölthető Heaven Street Seven-dalok Mikulásra
- iPhone és iPod dokkolók a Sonytól
- iPhone és iPod dokkolók a Sonytól
- Elindult a magyar netezőkre hangolt online zenehallgatás
- Elindult a magyar netezőkre hangolt online zenehallgatás
- A zenepiac új lehetőségeit keresi a MIDEM
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
- Még mindig az Apple áruháza uralja a digitális zeneletöltési piacot
- 90 másodperc ingyen az iTunes-on
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi
Az LG Electronics (LG) 2023-as OLED evo tévéi megkapták a Carbon Trust*** CO2 kibocsátás csökkentéséről* és CO2 méréséről** szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a Société Générale de Surveillance SA (SGS) környezetvédelmi címkét**** is magáénak tudhatja. Az elismerésekkel az LG folyamatos ESG-erőfeszítéseit díjazták, amelyeket a gyártás során keletkező műanyaghulladék csökkentése érdekében tesz.
Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában
Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé. Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?
Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi.