Az internet az orosz mozi halála

MTI Sajtóadatbank, 2012. január 30. 08:10

Az internet az orosz mozi halála - hangzott el egy moszkvai sajtóbeszélgetésen. Oroszországban naponta legalább 18 millióan töltenek le filmeket a kalózhálózatokról. A világ illegális internetes letöltő hálózatainak 40 százaléka Oroszországban és Ukrajnában működik - panaszkodott Anatolij Makszimov producer azon a sajtóbeszélgetésen, amelynek témája az orosz filmgyártás helyzete volt.

    A torrenteken (megosztott gyorsletöltés) kívül számos oldal kínál letöltést a számítógépes világhálón - tette hozzá Makszimov, aki azt is nehezményezte, hogy az orosz filmszínházakban nem működik az elektronikus jegyrendszer, a mozik lenyelik a bevételek felét a gyártók elől.
    Szerinte még korai lenne az orosz filmgyártás győzelméről beszélni, legfeljebb arról, hogy - mint mondta - "a földről sikerült térdre feltápászkodni".


    2010-ben 250 millió rubel (1 milliárd 750 millió forintnyi) támogatást kaptak a különböző orosz filmgyártó cégek. A támogatással készített filmek közül 2011-ben elsősorban a komédiákra voltak kíváncsiak a nézők. Idén, a januári ünnepek alatt a legtöbben a Viszockijról készült filmet nézték meg a mozikban, valamint a Karácsonyfák című romantikus film második részét és a középkori hősöket felelevenítő humoros rajzfilmsorozat legújabb alkotását Ivan cárevicsről és a szürke farkasról. 
    Moszkvában pénteken adták át az Arany sas díjakat 2011 legjobb orosz filmjei alkotóinak és szereplőinek. A legjobb filmnek Andrej Vzjagincev rendező munkáját, a Jelenát választották, amely Cannes-ban is sikert aratott.


    Az orosz filmesek: szakértők és gyártók egyaránt arra panaszkodnak, hogy a multiplex mozik elsősorban a fiatalok igényeit szolgálják ki, a művészfilmek nem jutnak el a nagyközönséghez.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közel félszáz szakképzési centrumban segíti az oktatást 3D nyomtató

A hazai szakképzés alapját jelentő, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyelete alá tartozó 44 db szakképzési centrumnak, egy hazai és EU-s forrást egyaránt tartalmazó pályázati projektnek köszönhetően lehetősége van egy úgynevezett Digitális Közösségi Alkotólabor létesítésére, ahol a tanulók megismerhetik számos digitális tárgyalkotási technológia alapjait. Ezek között szerepel a 3D tervezés és nyomtatás is, és örömteli, hogy a centrumok jelentős része, a világszínvonalú, teljes egészében magyar mérnökök által fejlesztett CraftBot 3D nyomtatókat választotta. 

2019. október 18. 17:06

A startupok jelentős része már prototípussal is rendelkezik

11 startuppal bővül Magyarország vezető nagyvállalati inkubátora, a Start it @K&H inkubációs program így 25 startuppal folytatja tovább működését. A startup világ fejlődése egyértelmű, hiszen a mostani csapatok komplex megoldásokkal, jellemzően már prototípussal érkeztek, így az inkubátorprogram is egyre inkább az akceleráció irányába mozdul el. Az újonnan bekerült csapatok többek között online orvosi tanácsadásra, tudatos hulladékmentes életmódra, vízválság elleni küzdelemre, és a város legjobb cukrásztermékeinek összegyűjtésére kínálnak megoldást.

2019. október 18. 15:42

Negyedével nőtt a Huawei árbevétele a harmadik negyedévben

A Huawei Technologies közzétette az idei év harmadik negyedévére vonatkozó üzleti eredményeit. A vállalat nem auditált adatok alapján 610,8 milliárd kínai jüan*  árbevételt ért el 2019 első három negyedévében, amely 24,4**  százalékos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A vállalat nettó nyereségrátája 8,7 százalék volt.

2019. október 18. 14:18

Az emberek többsége jobban bízik a robotokban, mint a főnökében

Az Oracle és a Future Workplace kutatócég immár második alkalommal végezték el az ‘AI at Work’ című közös, globális felmérésüket, amelynek eredményei szerint az emberek többsége (64%) jobban bízik a robotokban, mint a feletteseiben. A kutatásban 8 370 munkavállalót, menedzsert és HR vezetőt kérdeztek meg 10 különböző országban. A tanulmányból kiderül, hogy a mesterséges intelligencia (AI) megváltoztatta az emberek viszonyulását a technológiák használatához a munkahelyeken, valamint átformálja a HR csapatok és a vállalatvezetés működését a tehetségek megtalálásának, megtartásának és fejlesztésének területén.

2019. október 18. 12:49

Bevált az átnevezés - sikeres volt a MÁV app nyári kampánya

Sikeres volt a július végétől augusztus legvégéig zajló, MÁV app-ot népszerűsítő figyelemfelhívó kampány. Ebben az időszakban, a korábbi átlagosan 4100-as számot jócskán felülmúlva, hetente 9500-an töltötték le az alkalmazást, és az eladott jegyek száma is jelentősen nőtt, a 10 százalékos napi átlag 27 százalékra ugrott. A közeljövőben bérletvásárlási funkcióval bővül az alkalmazás. 

2019. október 18. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás