Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)

MTI Sajtóadatbank, 2012. február 8. 12:20

    Jillian C. York, az Electronic Frontier Foundation nevű polgárjogi szervezet szólásszabadsággal foglalkozó igazgatója maga is sikerrel tesztelte a megoldást. "Sajnos ez az a szükséges rossz, amivel egyes országokban számolnia kell egy szolgáltatónak" - mondta az új rendszerről.

    A Twitter bírálói felvetették, hogy a cég kényszer hatására lépte meg az országspecifikus cenzúra bevezetését, miután egy szaúdi herceg jelentős befektetőjévé vált. Ezt a gyanúsítást azonban a Twitter vezető jogtanácsosa igyekezett gyorsan eloszlatni.
    A Facebook szintén kezeli az olyan kéréseket, amelyek bizonyos országokban illegális tartalmak eltávolítására vonatkoznak, ugyanakkor arra nem ad magyarázatot, hogy mit miért távolít el a közösségi oldalról.
    A keresőeredményekben a Google szintén jelzi, hogy melyik tartalom az, amelyen változtatni kell az egyes országok törvényeinek tiszteletben tartása miatt, így a Google tulajdonában lévő YouTube-on országonként blokkolható a tartalom.

Kétes értékű erődemonstráció
   
    A Twitter választotta út némiképpen eltér a Google-étól. Úgy döntött, hogy a Chilling Effects nevű weboldalon neki érkező eltávolítási kérések egy részét közreadja (az oldalt az Electronic Frontier Foundation több amerikai egyetemmel közösen működteti; a Twitter vezető jogtanácsosa, aki korábban a Google jogi részlegénél is dolgozott, harvardi diákként vett részt a Chilling Effects munkáiban).
    "Mindig azon voltunk, hogy megteremtsük a szabad twittelés lehetőségét az embereknek. Ami persze nem tetszett a despotáknak - fogalmazott a kritikákra adott válaszában a jogtanácsos. - Továbbra sincs változás a politikánkban. Ennek az erejét épp az mutatja, hogy amikor rajtunk a törvények betartását kérik számon, képesek vagyunk visszatartani bizonyos tartalmakat, de képesek vagyunk tudatni is az érintettekkel, hogy mi történt."
    Mindazonáltal röviddel a cég közleménye után már megjelentek az első, csöndes tiltakozásra szóló felhívások. "Csatlakozom a #TwitterBlackout-hoz & nem twittelek holnap" - írta egy magát Omar Johaniként azonosító felhasználó. - "Ismét olyan idők köszöntek be, hogy újra az események megtörténte után 12 órával kell értesülnöm a hírekről."
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tulajdonosváltás az Invitel Csoportnál

Az Invitel Csoport többségi tulajdonosa megállapodást írt alá a cégcsoport részvényeinek eladásáról a China-CEE Fund-dal, amelynek befektetési tanácsadója a budapesti irodával is rendelkező CEE Equity Partners. A tranzakció a szükséges részvényesi és versenyhatósági hozzájárulások megszerzését követően zárul.

2017. január 14. 11:07

A prágai székhelyű Rockaway az arukereso.hu új tulajdonosa

A  Naspers - a KBC Securities Magyarország Coporate Finance segítségével - értékesítette az Arukereso.hu, Compari.ro és Pazaruvaj.com árösszehasonlító oldalakat. A vevő a prágai székhelyű Rockaway csoport, amely a tranzakcióval tovább kívánja erősíteni jelenlétét a közép- és kelet-európai e-commerce és azon belül különösen az árösszehasonlító piacon.

2017. január 3. 19:49

Felelősség a települések digitális jövőjéért

Budaörs város (28.400 lakos) és Alsómocsolád község (276 lakos) polgármesterei december 7.-én együttműködési megállapodást írtak alá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének székházában, mellyel elindították a Digitális Jövő Települési Hálózat (DJTH) kiépítését. A településvezetőket az a meggyőződés vezette, hogy az új technológiák befogadási képessége része a települési társadalmi közfelelősség vállalásnak, s ennek a városok és községek csak közösen fellépve, munkamegosztásban és együttműködve képesek megfelelni.

2016. december 9. 08:51

Januárban jön a IV. Magyar Marketing Fesztivál

A tavaly 1200 résztvevővel megrendezett, teltházas konferencia minden eddiginél erősebb szakmai programmal és „show”-val érkezik immár 4. alkalommal.

2016. december 5. 12:32

Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót a webáruházaknak

Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: készülj a karácsonyra a Google-val!

2016. november 15. 10:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom átruházza a többségi részesedését a Crnogorski Telekomban

2017. január 10. 11:37

2016 végére a teljes mobil adatforgalom 70%-a már a 4G hálózaton fut a Telekomnál

2017. január 3. 12:44

Még nem késő! Csatlakozz a magyar delegációhoz!

2016. december 16. 13:02

Önvezető Uber-taxik és más "autós" hírek

2016. december 15. 11:58
cloudappsportal.com