Így neteztünk 2011-ben
Facebook, Origo, Vatera, Index
Míg tavaly a felmérést megelőző egy hétben az internetezők többsége elsősorban a legnagyobb magyar közösségi oldalt, az iWiW-et látogatta, idén fölényesen átvette a vezetést a 2010-ben csak negyedig helyen álló Facebook (68%). A hírportálok közül az Origo (54%) még mindig az első helyen áll, ezzel szemben 2011-ben az egyre népszerűbb Vatera (47%) megelőzte az Index.hu-t (44%) a látogatottsági rangsorban.
Korral változunk
Bár még mindig a hírolvasás és a közösségi oldalak látogatása a legnépszerűbb tevékenység a világhálón, az online vásárlás is az élmezőnyben található; az allegroup felmérése szerint a felhasználók 35%-a rendelt 2011-ben az internetről, ez 3 %-os növekedést jelent tavalyhoz képest.
Az online vásárlási kedv növekedése az 50 év feletti korosztálynál volt a legerőteljesebb: tavaly több mint kétszer annyiszor vásároltak az idősebbek, mint 2010-ben. A tudatos vásárlói attitűd is erősödött 2010 óta: az elmúlt egy évben 45 %-ról 61 %-ra nőtt azoknak a száma, akik árukereső, ár-összehasonlító oldalak segítségével tájékozódtak arról, hol lehet legolcsóbban a kívánt termékhez hozzájutni.
A gyors és kényelmes netes vásárlást számos szolgáltatás is segítheti, hiszen egyre több lehetőség van már telefonon keresztül történő vásárlásra is, ugyanakkor az okostelefonnal rendelkezők (felnőttek 13%-a, az internetezők 23%-a) közül csaknem minden tízedik kizárólag telefonnak, játéknak tekinti a készüléket.
Nő az online bizalom és a rutin
Az elmúlt években tapasztalható növekvő bizalom a saját online banki rendszerekben, netbankokban 2011-ben számottevő 2009-hez képest, duplájára, 19%-ra nőtt azok száma, akik az utóbbi fizetési megoldások egyikét választották. Az új online fizetési szolgáltatások (OPS) csak pár éve jelentek meg a magyar piacon, míg 2010-ben csak 3% élt ezek használatával, tavaly már 7% fizetett segítségükkel.
Az online megoldások, fizetési rendszerek térhódítása jelentősebb, de továbbra is van hova fejlődniük. A felmérés szerint az elmúlt három év során egyre nagyobb rutinnal és bizalommal használják ezeket az interneten vásárlók.
A kutatásban részt vevők 72 %-a az interneten vásárolt árukat továbbra is szereti kézhezvételkor, utánvéttel fizetni, a sárga csekk és a postai utalás viszont egyre népszerűtlenebb. A 18-39 évesek közül vásárolnak legtöbben a neten, de az minden korosztályról elmondható, hogy egyre többen tartják jó minőségűnek az online vásárolt árukat és egyre nagyobb bizalommal szerzik be a szükséges termékeket az internetről - derül ki Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalkozásának felméréséből.
Hol a jó online üzlet?
A megkérdezett felhasználók szerint az online piacterek közül még mindig a Vaterán és a TeszVeszen találhatóak meg a legjobb üzletek, ajánlatok; átlagosan az internetezők harmada látogatott el a felmérést megelőző hónapban a két portál valamelyikére. „A lelassult internet-penetrációhoz képest az elektronikus kereskedelem megállás nélkül növekszik itthon is, miközben az emberek egyre árérzékenyebbek, és egyre jobban megnézik, hol költik el a pénzüket. Fontos szempont az internetes vásárlóknak még a jogaik képviselete, a megkérdezett felhasználók a Vateráról és a TeszVeszről gondolják a leginkább, hogy az érdekeiket figyelemben tartják.” – összegezte a kutatás eredményeit Csupor Erik, a Vaterát és a TeszVeszt üzemeltető allegroup Kft. ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Visszakozott az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezetek három beterjesztője a tiltakozás hatására
- "Csajozós leves" és "evővárosok" - Interjú Mautner Zsófia gasztrobloggerrel (2. rész)
- Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (2. rész)
- Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (1. rész)
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jelen kényelmével a tudatosabb jövőt kívánja építeni a Samsung
Új fejezetet nyit a Samsung a háztartási eszközök világában a Bespoke termékcsalád legújabb frissítéseivel, amelyeket a harmadik alkalommal megrendezett Bespoke Life 2023 eseményén mutatott be. A vállalat ismertette azt a már nem túl távoli jövőképet, amelyben a fenntarthatóság, az összekapcsolhatóság és a formatervezés újraírja a mindennapokat.
Barátságban élni a mobileszközök online világával, avagy Mobil a családom?
Mobil a családom? címmel országos kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A programban az NMHH egyszerű tanácsokkal segíti a családokat a mobileszközök online világa és a családi élet közötti egyensúly megteremtésében.
Tőzsdére készül a zöld Bitcoin bányászatot forradalmasító magyar techcég
Ritka az az együttállás, amikor a technológia és az energiatudatosság tökéletes szinergiában működik, ezt sikerült megvalósítania az utóbbi évek egyik legsikeresebb energetikai startupjának, az Enerhash Technologies Zrt-nek. A cég innovatív megoldása a megújuló erőművek többletkapacitásait használja kriptobányászatra, méghozzá károsanyagkibocsátás nélkül. A magyar techcég eddig közel 3 milliárd forint értékű magánbefektetést kapott infrastruktúra-fejlesztésre és adatközpont-beruházásra, tavalyi árbevételük meghaladta az 510 millió forintot, de idén már ennek a megduplázása a cél. Következő lépésként pedig gőzerővel készülnek a részvénykibocsátásra – első körben a BÉT XTEND tőzsdén.
Magyarországon 25 év alatt közel 80 ezren vettek részt a Cisco Hálózati Akadémia képzésein
Világszerte 3,2 millió, Magyarországon jelenleg 15 ezer hallgatója van a Cisco Hálózati Akadémia képzéseinek, míg a kezdetektől összesen 17 millióan kaptak a világon piacképes tudást a kezdeményezésnek köszönhetően. Szükség is van rá: felmérések szerint Magyarországon néhány éven belül akár 44 ezer informatikus hiányozhat a munkaerőpiacról. A Cisco célja: a következő 10 évben újabb 10 millió diák digitális képzése az EMEA régióban.