EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat

forrás Prim Online, 2012. augusztus 28. 20:00

Az Ericsson ConsumerLab közzétette a fogyasztók TV és videóhasználati szokásait vizsgáló friss felmérését. A 2012-es TV & Video Consumer Trend Report szerint egyre bővül a TV-t és a közösségi platformokat egyidejűleg használó nézők tábora, és a közösségi tévézés ma már tömegpiaci jelenségnek tekinthető.

A kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók 62 százaléka heti rendszerességgel látogat közösségi oldalalkat TV-nézés közben – ez a tavalyi adatokhoz képest 18 százalékos növekedés. Ez a fajta párhuzamos médiahasználat a nők 66, a férfiak 58 százalékára jellemző, a fogyasztók negyede rendszeresen meg is vitatja a közösségi oldalakon a látottakat. 

„A mobilkészülékek a tévézés részévé váltak, a fogyasztók 67 százaléka okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal a kezében néz TV-t vagy videót.” – mondja Niklas Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „A fogyasztók hatvan százaléka számolt be arról, hogy heti rendszerességgel használ igény szerinti – on-demand – szolgáltatásokat. Utazás közben tévézni vagy videót nézni is egyre népszerűbb szórakozás: ez ma már felerészben okostelefonon zajlik, terjedését a fejlett mobil szélessávú rendszerek is ösztönzik.”


Bár a TV- és videónézéssel kapcsolatos szokások és igények nagyon megváltoztak, a fogyasztók csupán 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szűkíteni kívánja TV-s csomagjának tartalmát. Sőt, a költségek csökkentése helyett a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a jobb élményért: 41 százalékuk például a nagy felbontású (HD) TV- és videotartalmakra költene több pénzt.


A megkérdezettek fele maga szeretné kiválasztani a számára érdekes TV- és videotartalmat. „Ahogy nő a képernyők és a szolgáltatások száma, az emberek egyre inkább egy olyan, egyszerűen használható, aggregált szolgáltatást keresnek, amely mindent egyben kínál.” – tette hozzá Rönnblom. „Az igény szerinti és hagyományos (lineáris) TV technológiát egyaránt biztosítani kell a fogyasztóknak, akárcsak az egyszerűbb tartalomböngészést, a közösségi TV lehetőségeinek kihasználását és a tökéletes hozzáférést a legkülönbözőbb készülékekről.”


Az adatgyűjtésre Brazíliában, Chilében, Kínában, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. A kutatók összesen 14 kvalitatív és 12 ezer kvantitatív online interjút bonyolítottak, melyek több mint 460 millió fogyasztó szokásait reprezentálják.

A felmérést az Ericsson ConsumerLab globális fogyasztókutatási programja keretében végezték. A több mint 40 országban és 15 metropoliszban bonyolított globális programban évente 100 ezer ember vesz részt – így statisztikailag 1,1 milliárd ember véleményét tükrözi. A kutatók – kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmazva – több száz órát fordítanak a különböző nemzetiségű és kultúrájú fogyasztók megkérdezésére.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bajusszal és focival kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya

Ötödször tartották meg a „Movember – Bajusszal az egészségért” hónapot a Bridgestone tatabányai gyárában, és mivel a 2022-es futball világbajnokság kezdete is rendhagyó módon novemberre esik, izgalmas, labdarúgással kapcsolatos játékokkal hívták fel a figyelmet a szűrővizsgálatok és férfiegészség fontosságára. 

2022. december 2. 20:02

Korszerű tudás az állásszerzésért

Folytatja nagysikerű képzési programját a Microsoft: a LinkedIn-nel együttműködve világszerte 10 millió embert terveznek bevonni olyan képzésekbe, amelyek a digitális szektorban nagyon keresett hat szakterületen kínálnak tudást, és ezzel jobb esélyt az elhelyezkedésre. 350 ingyenes kurzus indul hét nyelven, ezekben a szakmákban: ügyintéző, projektmenedzser, üzleti elemző, rendszergazda, szoftverfejlesztő, adatelemző. A bizonyítvány megszerzői LinkedIn jelvénnyel adhatják tudtára a munkaadóknak, milyen szakterületeken szereztek jártasságot.

2022. december 2. 18:36

Több tucatnyi elismerést kaptak az LG innovációi a CES 2023 bíráitól

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a legkiemelkedőbb megoldásoknak odaítélt Best of Innovation díjból hármat is bezsebeltek a számítógépes perifériák, játékok és videokijelzők kategóriáiban.

2022. december 2. 17:00

Újabb világbajnokságon szoríthatunk a Magyar E-sport Válogatottnak

Megkezdte szereplését a Magyar E-sport Válogatott a Balin zajló 14. IESF Világbajnokságon, ahol nemzeti kiválóságaink a Counter-Strike: Global Offensive és a Tekken 7 játékokban állnak rajthoz. Elsőként CS:GO-csapatunk lépett a virtuális küzdőtérre Bulgária ellen magyar idő szerint ma reggel 8 órakor, szombaton pedig már hazánk legjobb Tekken 7-versenyzőjének is szurkolhatunk a csoportmérkőzések során. A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) egyúttal a világbajnokságot kísérő szakmai rendezvényre is meghívást kapott: a magyar fejlesztésű videójátékos-kompetenciamérést, a Vajákot mutatja be a nemzetközi e-sport-közösség számára.

2022. december 2. 15:21

97 éves a magyar rádió-műsorszórás

1925. december elsején indult el Magyarországon a rendszeres rádiósugárzás. Az évfordulóról közös ünnepségen emlékezett meg a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Média Klub szakosztálya, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Postamúzeum.

2022. december 2. 12:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Lezárult a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. december 2. 13:58

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55