Infokommunikációs kutatás-fejlesztési ernyőprojektek a Magyar Telekomnál

forrás: Prím Online, 2013. február 27. 09:20

A Magyar Telekom pályázati K+F+I ernyőprojektet indított, 2012 végén. A projekt célja, hogy a vállalat újszerű, innovatív megoldásokkal támogassa a szervezet jelenlegi lakossági és vállalati szolgáltatásainak továbbfejlesztését, illetve elősegítse az alaptevékenységeken túli, új fejlesztési területek és innovációs irányok felkutatását. A projekt a Magyar Kormány támogatásával, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósul meg.

„Ezzel az átfogó projekttel, az a célunk, hogy új kompetenciák jelenjenek meg a Magyar Telekom üzletfejlesztési és innovációs tevékenységében, amelyek hozzájárulnak a kutatás-fejlesztési tevékenységek hosszú távú sikeréhez és megalapozottságához. Az ernyőprojektben három nagy fejlesztési területet azonosítottunk: az információtechnológia fejlődése következtében felvetődött társadalmi kihívásokat, továbbá a lakossági illetve a vállalati ügyfélkörnek nyújtott termékek és szolgáltatások fejlesztését. Az egy éves ernyőprojektet 31 alprojektre osztottuk, melyeket innovatív magyar kis- és középvállalatokkal, kutató központokkal, felsőoktatási intézményekkel együttműködésben valósítunk meg” - emelte ki Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója.


Az IKT a társadalmi kihívásokért munkacsomagban szereplő kutatások és fejlesztések célja a telekommunikációs infrastruktúra, adatvagyon, hálózati sajátosságok kiaknázása, felhasználó és páciens-barátokká alakítása, üzemelésük biztonsági fokának növelése. A munkacsomagban szereplő kutatási tevékenységek célja, hogy korszerű, intelligens megoldásokat nyújtsanak olyan területeken, ahol még nem vagy csak kevésbé terjedtek el a fogyasztóbarát elektronikus megoldások, például az egészségügy, oktatás, közigazgatás, közlekedés, energetika, energiagazdálkodás és esélyegyenlőség területén.


Az „IKT alaptechnológiák körében végzett technológiai termék- és szolgáltatásfejlesztést megalapozó kutatás” munkacsomagban szereplő projektek átfogó célja elsősorban a lakossági ügyfeleknek nyújtott új IKT szolgáltatások kifejlesztése, meglévőek továbbfejlesztése.

Ilyen többek között az AGW keretrendszer optimalizálása (ezen belül pl. az IPTV és a Hybrid TV rendszerben felhasználható alkalmazások kifejlesztése), tartalomajánló rendszer kidolgozása 3 képernyőre, kereshető, böngészhető videotéka rendszer vizsgálata, a multimédiás és interaktív közösségi alkalmazások és szolgáltatások, valamint távszámla szolgáltatás több platformon való elérhetőségének kifejlesztése. Szintén ide tartoznak az NFC alkalmazások, virtuális bankkártya használat vizsgálata, speciális webes keretrendszer létrehozása, Metro stílusú alkalmazások fejlesztése is.


Az „IKT alaptechnológiák körében végzett vállalati termék- és szolgáltatás-fejlesztést megalapozó kutatások” c. munkacsomag olyan projekteket tartalmaz, melyek a Magyar Telekom vállalati termék- és szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó kutatásokat segítik elő. Közvetett cél, hogy azok az informatikai megoldások, amelyek korábban csak nagyvállalatok, intézmények használhattak a magas beszerzési és üzemeltetési költségek miatt, elérhetőek legyenek olcsóbban, magasabb szolgáltatási szintek mellett, akár beruházás nélkül, havi díjak mellett. A munkacsomag átfogó célja a felhő alapú szolgáltatások fejlesztéséhez kapcsolódó kutatások megvalósítása, ezáltal a jelenlegi és jövőbeni közép- és nagyvállalati ügyfelek versenyképességének, hatékonyságának növelése.
 

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az elsők között vált folyamatos távmunkára a Vodafone Magyarország

Hazánkban egyedülálló módon a Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégák számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára. A vállalat ügymenetében eddig is napi rutint jelentett az otthoni munkavégzés, azonban az elmúlt hónapok tapasztalatai rámutattak arra, hogy ezt a megközelítést olyan területeken – így az ügyfélszolgálatra – is be lehet vezetni, ahol eddig elképzelhetetlen lett volna. A programra jelentkező kollégáknak a vállalat a járványt követően is lehetőséget biztosít a távmunkára, ezzel úttörő szerepet vállalva az innovatív, digitális munkavégzés kialakításában. 

2020. július 10. 10:50

Új magyar földi kiszolgáló a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Az Airport Service Budapest Zrt. közelmúltban megkezdett üzletfejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett. A Társaság 2020. június 24-én kézhez kapta a kiterjesztett földi kiszolgálási engedélyét, amely fővállalkozóként is feljogosítja a teljeskörű földi kiszolgálási tevékenységre a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

2020. július 9. 17:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás