Még több MÁV-kocsiban lesz Wi-Fi
Bővül az InterCity és elővárosi vonatok köre
Még több vonaton lesz elérhető az ingyenes Wi-Fi, így évente akár ötmillió utas veheti igénybe a szolgáltatást. A MÁV-Start Zrt. a fejlesztésekről és a további tervekről sajtótájékoztatón számolt be.
A MÁV-Start Zrt. nem titkolt célja a versenyképes növekedés, amelyhez az is hozzátartozik, hogy az InterCity és az elővárosi vonatokon a Wi-Fi lefedettséget 100%-osan elérhetővé tegyék. A munkálatok folyamatosan zajlanak, így a kitűzött cél egyre közelebb kerül az utasokhoz is.
A mai sajtótájékoztatón Ungvári Csaba, a vasúttársaság vezérigazgatója és Rékasi Tibor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettese számolt be arról, hol tart most a mobil szélessáv-lefedettség.
Ungváry Csaba (balra) és Rékasi Tibor (jobbra)
A mai napon újabb 31 internetezésre alkalmas vasúti kocsi lép be a sorba – a bővítésnek köszönhetően mától a budapesti, váci, szobi, újszászi, ceglédi, szolnoki és pécsi utasok egy része is internetezhet a vonatokon –, a cél pedig mind a 735 érintett jármű wi-fivel történő felszerelése. Minden érintett kocsi, illetve motorvonat munkálatait várhatóan július 30-ig fejezik be a műhelyekben, így naponta csaknem nyolcszáz közlekedő vonaton lesz elérhető a legújabb fejlesztés.
Ha mindez megtörténik, akkor e tekintetben a MÁV-Start Zrt. élvonalbeli szerepet tölt majd be Európában, hiszen – ahogy Ungvári Csaba elmondta, a környező országokban nincs még egy olyan vasúttársaság, amely ilyen mértékű lefedettséget biztosítana.
A vonatokon elérhető szolgáltatással minden munkához, kapcsolattartáshoz szükséges oldalt elérhetnek az utazók, viszont – értelemszerűen – a különféle letöltő, videómegosztó oldalakhoz nem férhetnek hozzá.
A MÁV-Start és a T-Systems Magyarország munkája olyannyira közös e tekintetben, hogy a MÁV gépészeti munkatársai is dolgoznak azon, hogy a kocsikban elérhető legyen a szolgáltatás. A szerelési munkálatokat ugyanis a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. illetve a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. végzi.
Ungvári Csaba úgy nyilatkozott a folyamatosan zajló fejlesztésekről, hogy szeretnék, ha az utasok számára az utazás élmény lenne, valamint azt, ha ezt az időt minél hasznosabban és kényelmesebben tudnák eltölteni – ennek egy fontos része az ingyenes wi-fi szolgáltatás.
Egy próbaszerelvényen volt lehetőség kipróbálni a szolgáltatást
Felmerült a kérdés, hogy vajon mennyibe kerül mindez? Hiszen nem csak a fejlesztésekről beszélünk, hanem a beszerelési munkálatokról, valamint a szolgáltatás rendelkezésre állásáról is. Ungvári Csaba elmondta, hogy a fejlesztések értéke körülbelül 100 millió forint – ebben a munkatársak ideje is benne van –, valamint a szolgáltatásnak van havidíja is (4260 forint), amelyet kocsinként fizet a MÁV – tette hozzá Rékasi Tibor.
A járművekben igénybevehető szolgáltatás maximális sávszélessége kocsinként 7,2 Mbps, ami felveti a kérdést, hogy vajon mennyi a garantált? Erről kérdeztem Rékasi Tibort, aki elmondta, hogy a minimum sebesség igazából csak egy technikai paraméter, ami 14 Kbps. Ez azt jelenti, hogy a rendszert úgy tervezték, hogy egy átlagosan jó internetelérési élményt tudjanak mindenkinek nyújtani. „Ha óriási csúcsforgalom van, akkor kicsit lassabb lesz, de a tesztek során azt sikerült bizonyítani, hogy a pénteki-vasárnapi csúcsok alatt is mindenki kielégítő módon tudott internetezni” – tette hozzá. Azért nem engedélyezik a nagy sávszélességet igénylő videómegosztó oldalakat, hogy mindenki számára folyamatos szolgáltatást biztosítsanak.
Azért lássuk be, a 14 Kbps nem tűnik túl soknak, így felvetődött bennem a kérdés, vajon nem fordul elő csúcsforgalomban – amikor a hálózat egyébként is túlterhelt –, hogy szétkapcsol az internet? Ennek kapcsán kifejtette, hogy a szolgáltatás 90 %-os elérési garanciát biztosít, ami azt jelenti, hogy a wi-fin túl már 3G-s mobilinternethez kapcsolódnak, így csak olyan helyeken fordulhat elő a szétkapcsolás veszélye, ahol nincsen mobilinternet lefedettség, vagy alagutakban – de 10-15 másodperc után automatikusan frissül az adott oldal.
Az eddigi tapasztalatok és mérések az utasok elégedettségét igazolják, és azt, hogy egyre többen veszik igénybe a szolgáltatást. A járművek köre folyamatosan bővül, bár a gyorsvonatok kérdésében még nem született döntés, de az említett járatokon júliustól teljes mértékben élvezhetik majd az utasok a vezetéknélküliséget.
Kapcsolódó cikkek
- Internetmegosztás egy előfizetéssel két SIM kártyán
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom
- EU: Új kihívókra van szükség a magyar telekommunikációs piacon
- Miért drágább a mobilinternet itthon, mint Ausztriában?
- Ingyenes wifi csatlakozásipont-hálózat kalákában
- Repülőtereken kockázatos a wifi használata
- Online személyiségünk hogyan írja át a kapcsolatainkat?
- A YouTube 8 éve
- ProgDVB 6.92.1
- Monitey
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.