Aki nem figyel, feleslegesen fizethet

Változik a Google hirdetési rendszere

forrás: Prím Online, 2013. július 16. 11:45

Az AdWordsben hirdető magyar vállalkozásoknak kevesebb mint egy hetük van arra, hogy felülvizsgálják kampányaik beállításait. Aki nincs résen, pénzt veszíthet, mert a Google által automatikusan végrehajtott alapbeállítások, az úgynevezett „továbbfejlesztett kampányok” mobil site-tal még nem rendelkező vállalkozások számára nem megfelelőek.

A Google egyik célja, hogy elősegítse az okostelefonokon történő hirdetést és megkönnyítse a célzást a különböző internetezésre használt eszközökre. A számos előny mellett azonban van árnyoldala is a frissítésnek. Július 22-e után nem lehet olyan AdWords kampányt indítani, melynek hirdetései nem célozzák a tablet készüléket használó felhasználókat. Az automatikusan frissülő kampányok új alapbeállításai szerint a Google-re van bízva, hogy a mobileszközön megjelenő reklámokért milyen ajánlatkorrekciót állítson be a rendszer. Aki tehát nem ellenőrzi hirdetéseinek alapbeállításait, azzal egyes esetekben előfordulhat, hogy július 22-től automatikusan többet licitál a mobileszközökről jövő kattintásokért, mint amennyit a hagyományos számítógépeken megjelenőkért eddig hajlandó volt fizetni.

 

 

A változásokban több tízezer magyar vállalkozás érintett, és a legtöbbjük számára az új alapbeállítások egyáltalán nem biztos, hogy kedvezőek – figyelmeztet a változás kapcsán Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia alapító trénere. Sok magyar vállalkozás weboldala ugyanis még egyáltalán nem optimalizált a mobilokon való megjelenésre, ezért hiába történik meg a hirdetésből való átkattintás, az ügyfélszerzés az adott felületen nem megfelelően megjelenő weboldal miatt már el fog maradni. Számukra a marketingszakember azt javasolja, hogy ellenőrizzék weboldalukat mobilkészülékről nézve, és ha a működésben problémát tapasztalnak, akkor lépjenek be az AdWords fiókjukba, és a mobileszközökre adott ajánlatkorrekciójukat vegyék a lehető legalacsonyabbra (–100%-ra), de legjobb, ha mihamarabb mobilon is használható weboldalt készítenek, hogy az onnan érkező vásárlókat is ki tudják szolgálni. 

 

Emellett minden vállalkozásnak át kell gondolnia, hogy milyen hirdetési stratégiát fog követni az új rendszerben, az új alapbeállításokat automatikusan átvevők ugyanis könnyedén találkozhatnak megemelkedett kattintási költségekkel és kevesebb kattintással. Fehér Márton szerint a változás ugyan most pluszmunkát okoz a hirdetőknek, de akár azzal a pozitív hatással is járhat, hogy a magyarországi vállalkozások is jobban odafigyelnek majd weboldalaik mobilra történő optimalizálására és mobileszközökre célzott hirdetéseikre.

 

A tavalyi évben a magyar vállalatok 35,65 milliárd forintot költöttek digitális reklámra, melyből 35%-ot fordítottak a Google AdWordshöz hasonló PPC hirdetésekre (forrás: IAB Hungary, Adex). Egy, a mostanihoz hasonló változtatás segítségével a Google akár több száz millió forintos összeget tud a mobilhirdetések irányába terelni.

 

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Huawei bemutatta új aktív zajszűrős fülhallgatóját

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága bemutatta Freebuds 3i fülhallgatót. A fülekbe ergonómiailag jól illeszkedő új kialakítással és a Teljes Aktív Zajszűrés technológiával érkező készülék kiváló hangélményt nyújt és egyszerűen kapcsolódik más okoseszközökhöz. A felhasználók bármerre is járnak, tökéletes tisztasággal telefonálhatnak, vagy hallgathatnak zenét a Freebuds 3i-vel.

2020. május 31. 16:33

Új Huawei-tabletek jönnek Magyarországra

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága új, gyerekbarát, belépőszintű tabletet mutatott be.  Az ultrakönnyű, ergonomikus megjelenésű MatePad T 8”-os kijelzővel és erőteljes teljesítménnyel érkezik: nyolcmagos processzor és az erős, 5100mAh-s akkumulátor gondoskodik arról, hogy a készülék a felhasználók megbízható társa legyen a hétköznapokban.  A tablet Gyereksarok funkciója pedig szemvédelemmel, gyerekfelügyelettel és egyéb beépített megoldásokkal nyújt védelmet a legkisebbek számára is.  A MatePad T 8, valamint a gyártó legújabb csúcstabletje, a MatePad Pro júniustól lesz elérhető a hazai boltok polcain 44.990 és 49.990, illetve 246.990 forintos ajánlott bruttó fogyasztói áron. 

2020. május 31. 13:19

Visszatérés az irodába – újabb kihívások a GDPR területén!

Elkezdőik a nyitás a kijárási korlátozásokat követően és ezzel együtt a munkavállalók irodai jelenléte is megnő. – kezdte Sándor Zsolt András a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – A legtöbb szervezet valamilyen váltott időszakos irodai jelenlétet vezet be, hogy egyszerre csak a munkavállaló 30%-50%-a tartózkodjon az irodában. Több feladatot is jelent a irodai munkarendbe történő visszatérés. Az időbeosztás nyilvántartása és adminisztrációja, amennyiben eltér a normál ügymenettől érinti a személyes adatkezelést. Felül kell vizsgálni az adatkezelési folyamatot és kapcsolódó tájékoztatást. Amennyiben az adatok nem képzik a bérszámfejtés alapját akkor ezt az adatot csak a szükséges ideig szabad tárolni – jellemzően egy hónapig amíg az adott időszakban ellenőrizhető, hogy ki hány százalékát töltötte home office-ban és hány százalékát az irodában a munkaidejéből.

2020. május 31. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás