A Bosch okosszemüveg-megoldása kényelmesebbé teszi a mindennapi életet

forrás: Prím Online, 2020. február 19. 09:21

Új videóban mutatja be a Bosch, hogyan láthatjuk a világot a jövő okosszemüvegén keresztül. A vállalat saját fejlesztésű Smartglass Light Drive okosszemüveg-rendszere olyan mindennapi helyzetekben jelenthet teljesen új, kényelmes és biztonságos megoldást, mint az autós vagy biciklis navigáció, a bevásárlás vagy a főzés. 

 

A videóban látható, ahogy a mobileszközökhöz csatlakoztatható okosszemüveg-rendszer a felhasználó szeme elé vetíti ki az információkat – így biciklizés vagy autóvezetés közben viselője letisztult, holografikus formában látja az útvonalat. Ha egy útlezárásba ütközik, az újratervezett útvonal másodpercek alatt megjelenik a szeme előtt, de menet közben nyomon követheti elektromos kerékpárja vagy autója töltöttségi szintjét is. Bevásárlásnál az sem jelent gondot, ha elfelejti a vacsorához szükséges hozzávalókat, mert a szemüveg megjeleníti a bevásárló listát, melyen a már kosárba tett termékeket ki is pipálhatja. Otthon pedig a vacsorához összekészített hozzávalókat recept formájában láthatja maga előtt, így főzés közben nem kell a szakácskönyvet lapozgatnia, mivel a szemüveg lépésenként vezeti végig a folyamaton. 

 

Bármilyen szemüveggel kompatibilis 

Ahogy a videóból is kiderül, a Bosch Smartglasses Light Drive megoldása nem egy szemüveget takar, hanem egy olyan eszközt, amely apró mérete és mindössze 10 grammos súlya miatt szinte bármilyen hagyományos szemüveget okosszemüveggé alakíthat. Segítségével megtekinthető gyakorlatilag bármilyen információ egy csatlakoztatott mobileszközről. A rendszer Bluetooth- és vezeték nélküli kapcsolatokra is képes, valamint okoskészülékekkel is szinkronizálható, így a telefon nyomogatása nélkül is gyorsan előhívhatjuk üzeneteinket, leveleinket. 

 

 

Mivel a Light Drive a látómezőbe vetíti ki az információkat, használójának nem kell állandóan az okostelefonja képernyőjére pillantania. Az útvonal újratervezéséhez vagy a levelek elolvasásához pedig mindössze a szemüveg egyik szárába épített érzékelőt kell megnyomni, ezért lényegesen biztonságosabb és kényelmesebb ez a megoldás például vezetés közben. Ennek köszönhetően a jövőben számos olyan tevékenységet válthat ki a technológia, amelyet mostanáig csak saját képernyővel rendelkező eszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával lehetett végezni. 

 

 

 

Holografikus hatás

A Bosch Sensortec a januári Las Vegas-i CES fogyasztói elektronikai szakkiállításon mutatta be az okosszemüvegek számára fejlesztett technológiát. A Smartglasses Light Drive modulban található mikro-elektromechanikai rendszerre (MEMS) épülő fényszkenner letapogatja az okosszemüveg üvegébe ágyazott holografikus optikai elemet (holographic element, HOE). Ez a HOE a fénysugarat az emberi retina felületére irányítja, és így vetíti ki a mindig fókuszban lévő képet. A kivetített nagy felbontású kép éles és világos, az adaptív fényerőnek köszönhetően pedig még közvetlen napsütésben is tisztán látható. A technológia nagy előnye, hogy kompatibilis az ívelt és a korrekciós lencsékkel is, így a szemüveget hordó felhasználók számára is vonzó megoldás. 

 

A Light Drive rendszer a legkisebb és legvékonyabb eszköz, amely elérhető a felhasználók számára. Az eszköz 47-75 milliméter hosszú, 5-10 milliméter magas és 8 milliméter széles (az ügyfél integrációja függvényében), tömege pedig 10 grammnál is könnyebb. A Light Drive megoldás 2021-től lesz elérhető a nagy volumenű gyártók számára. 

 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A biztonság legyen egyszerű, intelligens és mindenhol elérhető

A világ egyre inkább a hibrid és távoli munkavégzés irányába mozdult el az elmúlt időszakban, és ez a trend – ami persze az irodai munkahelyekre vonatkozik - várhatóan a jövőben is velünk marad. A felhasználók most már elvárják, hogy bárhonnan, bármilyen eszközről tudjanak csatlakozni, miközben az IT-csapatok ugyanazokat a komplex és időigényes megoldásokat alkalmazzák. 

2021. június 13. 15:53

A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást

A cégek felsővezetőinek több, mint 80%-a gondolja azt, hogy vállalatuk digitálisan felkészültnek számít, viszont a menedzsereknek már csak 58%-a ért egyet ezzel az állítással az ABBYY, egy vállalati digitális intelligenciára szakosodott cég legújabb kutatása szerint. A kutatás során 1200 informatikai döntéshozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Japánban olyan cégeknél, amelyek több mint 1000 alkalmazottal rendelkeznek. Az is kiderült, hogy a menedzserek viselik leginkább a digitális átalakulás (digitális transzformáció – DX) súlyát és kihívásait, elmondásuk szerint 2,5-szer több felelősség hárul rájuk, mint a C-szintű vezetőkre. Mindez a vállalkozásokon belüli aggasztó ellentétre mutat, ami a jövőben elpazarolt beruházások és elszalasztott lehetőségek sorát idézheti elő.

2021. június 13. 12:41

Magas termelékenység, alacsony költségek

Egyre több iparági szereplő ismeri el, hogy elérkezett az idő a belső logisztikai folyamatok újragondolására. Sokan közülük az automatizált megoldásokhoz fordulnak, egész pontosan autonóm mobil robotokhoz (AMR-ek). Az együttműködő mobil robotok új generációja optimalizálja a munkafolyamatokat, függetlenül attól, hogy milyen feladatot, melyik iparágban kell elvégezni, és így rugalmas intralogisztikát és zökkenőmentes gyártást tesz lehetővé. Annak ellenére, hogy az AMR-eket leginkább az autó- és elektronikai iparban alkalmazzák, többek közt az FMCG szektor kihívásaira is válasszal szolgálnak.

2021. június 13. 10:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29