Még nincs késő visszavinni a felesleges karácsonyi ajándékokat

forrás: Prím Online, 2022. január 8. 15:59

A legtöbb embernek ismerős lehet az élmény, amikor karácsonykor többször is ugyanaz az ajándék lapul a csomagolópapír alatt, ilyenkor pedig felmerül a kérdés, hogy mit lehet tenni? Meddig veszik vissza a kereskedők a termékeket? Milyen jogai vannak a vásárlóknak? Hogyan változtatott mindezen a koronavírus-járvány? Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív igazgatója összefoglalta, hogy milyen lehetőségink vannak abban az esetben, ha szeretnénk visszavinni vagy becserélni az árut.

 

Az internetes vásárlás nagy szabadságot ad 

Internetes vásárlás esetén távollévők közötti szerződés köttetik, ebben az esetben az ügyfél nem látja a terméket, a kiszállítást követően tudja megnézni személyesen, megfogni a saját kezével, ezért, ha valaki kiszállítással rendel, akkor 14 napja van indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Kibonthatja és kipróbálhatja, majd ezt követően úgy dönthet, hogy mégsem szeretné, így sokkal nagyobb szabadságot ad, mint személyes vásárlás esetén. Emellett érdemes tudni, hogy egyre több és több webshop lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók 30 vagy esetenként 90 napon belül döntsenek arról, hogy szeretnék-e megtartani a rendelt terméket. Akkor sem kell kétségbe esni, ha személyesen vásároltunk valamilyen elektronikai terméket, és probléma van vele. „Ha elektronikai cikket vásárlunk és hibás, akkor azt a kereskedők kötelesek három napon belül kicserélni, amennyiben nem olyan hibája van, ami a helyszínen javítható” – hívta fel a figyelmet Krajnyák Tamás. 

 

Karácsony után és az év elején rugalmasabbak a kereskedők 

A karácsonyi szezonban sokkal rugalmasabbak a kereskedők, legtöbb helyen két ünnep között, sőt még január első hetében is elfogadják a cserét, ami fontos lehet méretprobléma esetén, vagy ha valaki valamiből kettőt vagy többet kapott. Üzletenként eltérő, hogy mi történik, ha visszaviszünk egy terméket, ugyanis minden cégnek van erre egy saját szabályzata. Vannak helyek, ahol visszakaphatjuk a termék összegét, van, ahol levásárolhatjuk azt, esetleg utalványra is becserélhetjük és később vásárolhatunk. Sok üzletben január közepéig, de akár a hónap végéig is visszavihetjük azt, amivel nem vagyunk elégedettek. Ehhez azonban minden esetben szükség van a blokkra vagy számlára. 

 

 

A pandémia is befolyásolta a kereskedők és a vásárlók viszonyát 

„Érdemes minél kedvezőbb lehetőséget kínálni visszaküldés terén az ügyfeleknek, hiszen ez egy versenyelőny, és nagyon jó marketingfogás is. Ugyanis az mindenképpen egy pozitív gesztus lehet a kereskedők részéről a vásárlók felé, ha szabadabb mozgásteret hagynak a cserét illetően, mint ami törvényileg elvárt” – emelte ki Krajnyák Tamás. 

 

A koronavírus-járvány hatására, egyre több üzlet elkezdte kitolni az az időintervallumot, amelyen belül még visszacseréli a megvásárolt termékeket. Ez egyrészt azért alakulhatott ki, mert az első hullámok során nagyon sok üzletnek hosszabb ideig zárva kellett tartania, így a vásárlóknak nem volt lehetőségük visszavinni a valamilyen okból kifogásolt árut. Miután az élet valamelyest visszatért a régi kerékvágásba, és az üzletek ismét a megszokott módon nyitva tartanak, sok cég megtartotta ezt a gyakorlatot.

 

Az online kereskedelemben is volt egy látványos hozadéka a pandémiának. „Régebben három-hat hónap kellett egy webáruház megnyitásához, a Covid első két hullámában már hallani lehetett olyat, hogy egy-két nap alatt nyitottak cégek webáruházakat, amelyekből az elmúlt két évben csak egyre több és több lett, így nagyon nagy a verseny, ezért hatványozottan igaz, hogy az árak mellett az is nagyon fontos, hogy milyen lehetőségeket hagy a kereskedő az ügyfeleinek” – hangsúlyozta a szakértő. 

 

Kevésbé működnek a törzsvásárlói kártyák

Évekkel ezelőtt még a legtöbb cég próbálkozott azzal a módszerrel, hogy dombornyomott plasztikkártyával ajándékozta meg vásárlóit, aminek birtoklása bizonyos kedvezményekkel és plusz szolgáltatásokkal járt együtt. „Manapság ezt már kevésbé érzik exkluzívnak a vásárlók, kissé elcsépelt megoldássá vált, illetve lássuk be, hogy mindenkinek véges hely van a pénztárcájában. Sok cég applikációval igyekszik ezt a megoldást helyettesíteni, és így virtuálisan lehet pontokat gyűjteni a vásárlások alkalmával. Nekünk azonban az a tapasztalatunk, hogy ezek helyett leginkább az a módszer működik, ha többet nyújtunk a vásárlóknak, ami törvényileg elvárt a cserelehetőség, elállási idő, illetve garancia esetén” – foglalta össze a Laptophardware.hu operatív igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

A Mio, a menetrögzítő kamerák vezető gyártója mindent megtesz, hogy új szintre emelje a vezetés élményét. MiVue 800-as szériájával számos újdonságot hozott, most pedig felteszi a pontot az i-re a legújabb MiVue 886-os modellel, ami a márka első 4K felbontású kamerája! Miben más ez az eszköz, mint a többi? Mutatjuk!

2022. január 18. 13:58

Ezek a trendek hasítanak 2022-ben a közösségi médiában

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben valószínűleg a pandémiával együtt járó korlátozásoknak is köszönhetően. Ezzel párhuzamosan a tartalomgyártó iparág (Creator Economy) egyre nagyobb üzlet: világszerte már összesen több, mint 50 millió amatőr és professzionális influenszert tartanak számon, a teljes piac mérete pedig éves szinten már közel 14 milliárd dollárra (4 340 milliárd forintra) rúg. 

2022. január 18. 12:33

Milyen lesz a jövő munkahelye?

A hibrid munkavégzés során fennakadásokat okozhat a munkakörnyezet folyamatos változása. A jobb kommunikáció és az együttműködés hatékonyságának növelése érdekében a Dell Technologies vázolt pár potenciális megoldást, amelyek a jövő munkahelyének szerves részei lehetnek.

2022. január 18. 11:20

Márciustól ingyenes IT-képzés indul álláslehetőséggel

2022-ben a tavalyi piaci előrejelzések alapján várhatóan tovább növekszik majd a szakemberhiány a hazai informatikai szektorban, amely csak a felsőoktatásban és a felnőttképzésben működő oktatási intézmények, a munkaerőpiac és az állam hatékony együttműködése révén mérséklődhet hosszabb távon. Magyarország digitális versenyképességének növelésében a 2020 óta zajló, államilag támogatott informatikusképzés mellett egyre jelentősebb szerep jut a munkáltatók és az oktatási intézmények által közösen indított intenzív és gyakorlatorientált képzéseknek is. 

2022. január 18. 09:56

Mobil robotok támogatják az okostévék összeszerelését is

A Mirgor gyárában televíziók, okostévék és monitorok készülnek, 24-től 85 colos méretben, okos 4k és 8k technológiával. A TV-gyár ellátási folyamatának technológiai továbbfejlesztése érdekében a vállalat lecserélte korábbi félautomata, sofőrök által vezetett szállítójárművekre támaszkodó, szinte manuálisan működtetett rendszerét öt MiR AMR-re, amelyeket a MiR Fleet rendszerén keresztül irányít. Az újítás nagymértékű javulást eredményezett a biztonság, a helykihasználás és az anyagok gyártósorra való érkezése tekintetében.

2022. január 17. 19:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35