Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

forrás: Prím Online, 2018. december 11. 18:55

A Magyar Telekom tavasszal mutatta be VANDA nevű virtuális üzleti asszisztensét az ügyfelei számára. Nyár óta pedig már minden, az ügyfélszolgálatot telefonos csatornán megkereső ügyfél hívását a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő VANDA  fogadja, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

VANDA képes az elmondottak alapján megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz irányítani a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett   jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat is rábízhatunk, amit teljes körűen elvégez szakértők bevonása nélkül is. Ilyen automatizált feladat például a kiegészítő mobildíjcsomag értékesítése, mobilegyenlegről információadás, vezetékes szolgáltatásra vonatkozó hibabejelentés kezelése, valamint a folyamatban lévő megrendelésekről státuszinformáció adása. VANDA képességeit és az általa elvégezhető tevékenységek körét folyamatosan bővíti a Telekom. 

 

 

“Felgyorsult világunkban az ügyfelek igényei is megváltoztak, gyors, szinte azonnali ügyintézést, és nagyon rövid válaszadási időt várnak el a szolgáltatóktól. A klasszikus, bevált ügyfélszolgálati csatornák mellett ezért új, innovatív megoldásokat hozunk be a működésünkbe annak érdekében, hogy a felmerülő igényeket a leggyorsabban tudjuk megoldani kiváló ügyfélelégedettség mellett. VANDÁ-nak köszönhetően jelentősen, töredékére csökkent az idő, amely alatt a minket megkereső ügyfelünk hívását szakértő kollégánkhoz juttatjuk. Emellett a VANDA által teljeskörűen megoldott ügyfélkérések száma is folyamatosan növekszik. Mindez az ügyfél számára gyorsabb ügyintézést jelent, az ügyfélszolgálatos kollégáknak pedig így több idejük marad a személyre szabott tanácsadásra, a komplexebb feladatok magas szintű megoldására“ – ismertette a legfőbb előnyöket Méry Katalin, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója.  

 

 

Az ügyfelek érdeklődéssel fogadták VANDÁ-t. A  pozitív visszajelzések a gyorsabb ügyintézést és az újszerű megoldást emelik ki. A Develor Tanácsadó Zrt. „Legjobb Ügyfélélmény Projekt Díj” pályázatát is VANDA nyerte meg idén, a cég senior szakértői a Telekom virtuális asszisztensét értékelték a leginnovatívabb ügyfélélményt biztosító szolgáltatásnak a megoldás újszerűsége, valamint az ügyfélélményre gyakorolt kiemelkedően pozitív, mérhető hatása miatt.

 

VANDA a mesterséges intelligencia segítségével és gépi tanulás képessége révén minden egyes beszélgetéssel fejlődik. A Telekom a T-Systems Magyarországgal közös fejlesztésben vizsgálja Vanda chatbotként való alkalmazásának lehetőségét a Telekom online ügyfélszolgálati csatornáin.  A jövőben a mesterséges intelligencia alapú rendszer továbbfejlesztéseként a Telekom több innovatív megoldásban gondolkodik. Kiemelkedő ezek közül az az innováció, ahol VANDÁ-t már érzelmi intelligenciával ruháznák fel, és képes lesz a rendszer kommunikációban idomulni ahhoz az érzelmi szinthez, amelyet az ügyfél hangjából megállapít. 

 

„VANDA szolgáltatása jól illeszkedik a T-Systems Magyarország digitális fejlesztéseibe: mesterséges intelligencia platformként VANDA egy eszközt ad a kezünkbe ahhoz, hogy ügyfeleinkkel közösen hozzunk létre mesterséges intelligenciával támogatott, testreszabott üzleti megoldást kommunikációra épülő folyamatok automatizálása céljából. Virtuális üzleti asszisztensként VANDA egyedülálló a régióban, nemcsak azért, mert a hang és chat funkció azonos platformról működik, de azért is, mert egyedüliként tud támogatást adni a kelet-európai nyelvek legtöbbjén“ – mondta el Tápai Tamás, a T-Systems Magyarország infokommunikációs megoldásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A Magyar Telekom ügyfélszolgálatán végzett sikeres működés - és az azzal kapcsolatos közös tapasztalatok - lehetővé teszik, hogy további felhasználás során az eddigi eredményeket a T-Systems beépítse, így akár azonnal tud hang és chat alapon is működő üzleti, ügyfélszolgálati asszisztenst ajánlani ügyfelei számára. A felhasználási területek közül Tápai Tamás kiemelte, hogy elsőként bankok, biztosítók ügyfélszolgálati funkcióira, vagy például az IT infrastruktúra üzemeltetésére ajánlott ServiceNOW program támogatására ajánlják digitális asszisztensként VANDÁ-t. Ez utóbbinak köszönhetően a vállalat alkalmazottai VANDÁ-val beszélgetve tudják egyeztetni IT problémáikat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje

A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is.  

2019. március 25. 13:33

Figyelemfelhívó Huawei kampány

A Magyarországon élő közel 80 ezer látássérültre hívja fel a figyelmet a Huawei legújabb videóiban. A vállalat neves színészek közreműködésével, hét különböző szituációban mutatja meg a látható és hallható érzelmek közötti különbséget. Az Orlai Produkciós Iroda művészei a Huawei mesterségesintelligencia-alapú okostelefon-alkalmazásának segítségével rövid videókban szemléltetik a hét alapérzelmet, azokra irányítva a figyelmet ezzel, akik számára a mindennapokban nehézséget okoz a látható érzelmek felismerése. A rövid felvételeken Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán rendhagyó színészi játékukkal világítanak rá, miként változtatja meg az érzékelést, ha az emberi arcon megjelenő érzelmek láthatatlanok. 

2019. március 25. 12:09

Megújult Háttér Móddal érkeznek a Samsung 2019-es QLED TV-i

A Samsung 2019-es QLED TV-iben elérhető új Héttér Mód lehetővé teszi, hogy a felhasználók világhírű művészi alkotásokat jelenítsenek meg a kijelzőn a televízió kikapcsolt állapotában. A Háttér Mód hírekhez, időjárási adatokhoz vagy akár családi képekhez, zenékhez is közvetlen hozzáférést biztosít akkor is, amikor a felhasználók éppen nem aktívan nézik a televíziót. A 2019-es QLED TV-k kijelzőjén olyan neves művészek alkotásai is megjeleníthetők Háttér Módban, mint Tali Lennox vagy a Scholten & Baijings dizájnerei. 

2019. március 25. 11:17

Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan

Sokszor elhangzott már, hogy a digitális átalakulás most már tényleg itt van és elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy vállalat. A The Economist Intelligence Unit a DXC Technology támogatásával felmérést készített világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető közreműködésével - a felmérés készítői arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégvezetők mit tartanak a digitális átalakulás, a kulcstechnológiák és a szervezeti változások legfontosabb mozgatórugóinak, illetve milyen üzleti tervekkel készítik elő a vállalatok digitalizációját. A válaszadók háromnegyede mondta, hogy a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel a tervei között. Egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.

2019. március 25. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54
cloudappsportal.com