Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 11. 08:34

Miután a PSD2 bevezetésére kitűzött szeptember 14-i határidő tarthatatlanná vált, az MNB tegnap közleményt adott ki, amelyben megnyugtatja az érintetteket, hogy - az Európai Uniós szinten hozott döntéssel összhangban - az MNB többlet időt biztosít a magyar pénzügyi szektor számára, hogy megfeleljen az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályoknak, a fizetési kártyával végzett online fizetési műveletek esetében.

 

Az új Pénzforgalmi irányelv (PSD2) és az ehhez kapcsolódó, az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációra vonatkozó szabályozástechnikai standard (SCAr.) 2019. szeptember 14-ét határozta meg azon dátumként, amikortól a bankoknak és más pénzforgalmi szolgáltatóknak alkalmazni kell az erős ügyfél-hitelesítés előírásait, amelynek keretében legalább két faktor (például jelszó, biometrikus ujjlenyomat, okos telefon tanúsítványa stb.) szükséges ahhoz, hogy az ügyfelek biztonságosan hozzáférjenek az online fizetési számláikhoz és elektronikus fizetési műveletet kezdeményezzenek.
 
Figyelembe véve a szabályozás komplexitását, amely különösen érvényesül a bankkártyával interneten keresztül történő (online) fizetések esetén, valamint a felhasználói oldal aktív részt vételének szükségességét, az Európai Bankhatóság 2019. június 21-én lehetővé tette a nemzeti bankfelügyeleti hatóságoknak, hogy 2019. szeptember 14-hez képest további időt biztosítsanak az informatikai fejlesztések befejezésére, valamint az új hitelesítési eljárásokra történő átállásra az internetes kártyás fizetések esetében. 
 
Az MNB egyeztetett az érintett piaci szereplőkkel – bankokkal, kártyatársaságokkal, szolgáltatókkal, és az e-kereskedők szövetségével – megfontolva, hogy a halasztás mérsékelni tudja-e a felmerülő kockázatokat, elkerülve azt, hogy a fizetési műveletek meghiúsuljanak az e-kereskedelemben és egyúttal negatív ügyféltapasztalatokat okozzanak. 
 
Az egyeztetés alapján az MNB úgy döntött, hogy 12 hónapos meghosszabbított átállási időszakot biztosít a hazai szereplők számára. A pénzforgalmi szolgáltatóknak átállási tervet kellett benyújtaniuk a MNB részére, amelynek végrehajtását az MNB folyamatosan ellenőrizni fogja. A szolgáltatóknak egyúttal megfelelően tájékoztatniuk kell az érintett kereskedőket és a banki ügyfeleket is.
 
Az átmeneti időszakban a pénzforgalmi szolgáltatók ügyfelei változatlan formában, a jelenlegi megszokott módon, azaz erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása nélkül is használhatják a fizetési kártyájukat az online kezdeményezett belföldi és külföldi fizetéseknél. A pénzforgalmi törvény hatályos felelősségi szabályai garantálják az ügyfelek számára, hogy ezen fizetések során a kockázatuk ne növekedjen, továbbá rendezi a pénzforgalmi szolgáltatók közötti felelősségi kérdéseket is.
 
 
Kulcsszavak: e-kereskedelem MNB PSD2 bank

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átadták az Év Informatikai Vezetője díjat

A hagyományokhoz híven idén is a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) éves konferenciáján, az INFOhajón adták át az Év Informatikai Vezetője díjat, valamint a 35 év alatti informatikai vezetők számára 2016-ban alapított Braun Péter-díjat.

2019. augusztus 30. 17:43

A Fujitsu felveszi a harcot a digitális csalás és kalózkodás ellen

A Fujitsu könnyen kezelhető DocumentFlow csalásellenes webalkalmazása blokklánc-technológiával ellenőrzi bármely digitális fájl vagy tartalom – dokumentum, video- vagy hangfájl, kép vagy szinte bármely alkalmazásból származó állomány – érvényességét. A DocumentFlow a Fujitsu szolgáltatásként nyújtott „Flow” blokklánc portfoliójának új tagja – a számlacsalás elleni védekezést segítő InvoiceFlow alkalmazással együtt.

2019. augusztus 26. 13:59

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

Négyéves a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net, amely az elmúlt egy évben 211 kihelyezett mérőeszközzel több mint 1,3 millió mérést végzett el. Ezzel kapcsolatban a hatóság egy reprezentatív felméréséből az is kiderült, hogy 2018-ban az internetezők – 58 százaléka – leginkább az otthoni internetes telefonálásra panaszkodott, amit a videotelefonálásra (56%) és az online filmnézésre (52%) vonatkozó elégedetlenség követett.

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

A Magyar Telekom ma közzétette 2019. második negyedévre vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

Sikeresen lezárult a Vodafone Csoport és a Liberty Global közötti tranzakció, melynek köszönhetően a Vodafone Magyarország lett a UPC Magyarország 100%-os tulajdonosa. A két szolgáltató mostantól egy cégcsoportként közösen bővíti gigabit képes szolgáltatásait, hozzájárulva ezáltal Magyarország digitális fejlődéséhez. A Vodafone és a UPC egyelőre különálló vállalatként működnek tovább,  az ügyfeleket pedig változatlanul, az eddig megszokott ügyfélszolgálati csatornákon szolgálja ki.

2019. augusztus 1. 12:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás