=barna kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: =barna

3D-fényképezés: internet,games & Hollywood

Szórakozni csak akkor tudunk, ha elfeledkezünk a minket körülvevő világ valóságáról, és egy olyan lelki/szellemi állapotba kerülünk, amelyben álmainkat és vágyainkat félelmeink nélkül élhetjük meg. Egy filmproducer, egy játékszoftver-fejlesztő vagy egy honlaptervező munkájának célja nem a valóság ábrázolása, hanem az élmény fokozása addig a pontig, amíg kételyeink megszűnnek, és - szinte függetlenül attól, hogy mit látunk - hinni kezdünk az elénk tárt világ valóságában, szépségében ... Olyan ez kicsit, mint az igazi szerelem.

Kulcsszavak: multimédia kamera =barna
2000. június 23. 10:59

Digitális testépítés

2000 tavasza, egy új társadalmi kor hajnala. Napjaink elektronikus technológiája eddig még soha el nem képzelt lehetőségeket biztosít vágyaink és álmaink kiéléséhez. Kialakulóban van egy új embertípus, amely könnyebben beszélget számítógépével, mint embertársaival, és - bármi oka is legyen ennek - valójában több érzelmi élmény éri az internet oldalain, mint egy klubban vagy egy kávéházban. Néhány éven belül a világháló szövevényében "élő" virtuális embereket saját képmásunkra formálhatjuk, vagy éppen tetszésünknek megfelelő testtel, személyiséggel, önálló célokkal, sőt nemiséggel ruházhatjuk fel. Valós életünk mintájára talán felfedezzük a digitális hiúság fogalmát is, de a tornaterem vagy a plasztikai sebészet helyett egy számítástechnikushoz fordulunk, hogy ízlésünknek megfelelő küllemmel ajándékozzon meg bennünket.

2000. május 3. 22:03

Virtuális arcok és szépségideálok

Korunk női szépségideálja - talán többen egyetértenek velem - látszólag igen távol áll az elmúlt századokban szépnek tartottól. Michelangelo, Rubens vagy Botticelli nőalakjainak "klasszikusan telt" megjelenése mintha szöges ellentétben állna Naomi Campbell, Claudia Schiffer vagy Cindy Crawford hihetetlen vékonyságával. Érdekes módon ez a megfigyelés nem annyira nyilvánvaló a festményeken látható arcok esetében. Mona Lisa titokzatos mosolya vagy a milói Vénusz szelíd szépsége megfelelő környezetbe helyezve ma is megállná helyét egy divatmagazin fedőlapján. A művészi értelemben vett szépség természetesen szubjektív, és célja nem is a valóság pontos másolása. Mégis, vajon mitől találunk egy arcot szépnek vagy csúnyának?

2000. április 11. 09:49

Virtuális emberek: Ádám és Éva

A teremtés gondolata évezredek óta foglalkoztatja az emberiséget… Vagy inkább azt kellene mondanom, hogy a férfiak már a biblikus idők kezdetén az ideális nő (ha létezik ilyen) megteremtéséről álmodtak. Ádám társaként megszületett Éva, Pygmalion elefántcsont nőalakját Vénusz keltette életre, majd később - Hollywood újabb áldásaként - Frankenstein mennyasszonyt "fabrikált" magának. Ez utóbbi nem sikerült tökéletesre, hiszen az ifjú ara megszakítás nélkül kiabált és zsörtölődött teremtőjével. Nem sokan próbálkoztak a kísérlet megismétlésével :-). Pontosabban így volt ez egészen 1995-ig, amikor a számítógépes animáció fejlődése új lendületet adott a kísérletező kedvűeknek. Két japán cég (a HoriPro és a Visual Science Labs.) létrehozta az azóta DK-96 néven megismert projektet, amelynek eredményeként megszületett Kyoko Date, az első virtuális popsztár. Kyoko (aki egy fiúsan rövidre vágott hajú, szexi tinédzserlány, és lényegében nem több apró képpontok vagy pixelek halmazánál) az ifjúsági magazinokban sorra adta az interjúkat, amelyekben más énekesekről és életének (!?) részleteiről számolt be. A hatás fantasztikus volt. Kyoko néhány hónapon belül felkerült a slágerlistákra Love Communication című dalával, és szerelmes levelek százai érkeztek a szerkesztőségekbe.

2000. március 7. 14:26

Digitális szórakoztatás: a média jövője

Tíz évvel ezelőtt a kaliforniai Disney animációs stúdió igazgatói még magabiztosan úgy nyilatkoztak, hogy sohasem fognak digitális színészek lényeges szerepet betölteni a filmjeikben. A sors iróniája, hogy napjainkban a Disney egyik legnagyobb szabású projektje a jelenleg készülő Dinoszauruszok című film, amelyben minden szereplőt - sőt valamennyi díszletet is - számítógépes grafika és animáció segítségével hoznak létre.

2000. február 14. 16:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján. Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására. 

2024. április 10. 14:55