e-mobilitás kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: e-mobilitás
A pályázati források mellett innovatív töltési megoldás is segíti a vállalati e-autó-programokat
2024. február 5-től igényelhetnek támogatást a hazai vállalkozások elektromos autók vásárlásához, ami várhatóan újabb lökést ad az ilyen típusú járművek hazai elterjedéséhez. Ahhoz azonban, hogy a céges e-autó-programok igazi sikertörténetek legyenek, a töltési infrastruktúra kérdésével is foglalkozni kell. Már elérhetőek a piacon hatékony, egyszerűen telepíthető megoldások is, amelyek alkalmazására hazai példa is van.
Nagy dobásra készül az amerikai posta
Az Egyesült Államok Postaszolgálata (USPS) az amerikai kontinens legnagyobb elektromos flottaberuházását és infrastruktúra-bővítését indította el, melynek keretében 2028-ig több mint 66 ezer kézbesítő e-jármű használatba állítását tervezik.
A magyar autósport nemzetközi sikereihez járulnak hozzá a Széchenyi-egyetem mérnökei
A győri Széchenyi István Egyetem mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és képzési tevékenysége mellett az autó-motor sport több területén is jelentős eredményeket mutat fel. A hallgatói évek alatt megszerzett tudást és tapasztalatot sokan kamatoztatják versenycsapatok technikai teamjeiben. Ők azok, akik adatelemzőként század- vagy tizedmásodperceket faragnak az időeredményekből, amelyeken olykor világbajnoki címek múlnak.
Zajos hírverés a világ legcsendesebb motorsportjának: ABB Formula-E
Az ABB Decoded podcastjának legutóbbi kiadásában interjú készült Jeff Doddsszal, az ABB FIA Formula-E világbajnokság nemrég kinevezett vezérigazgatójával. Dodds, aki tavaly májusban vette át az irányítást, beszámol eddigi pályafutásáról, a Formula-E egyedi jellemzőiről és azokról a terveiről, hogy a bajnokság globális jelenléte erősödjön, ismertsége világszerte növekedjen. Ismerteti azt a célját, hogy a Formula-E világbajnokságot a leggyorsabban növekvő és legizgalmasabb motorsport-versenysorozattá kívánja tenni világszerte.
A MAGE által is támogatott döntéssel fejlődhet az európai e-mobilitás
Az Európai Tanács elfogadta az Európai Bizottság azon javaslatát, miszerint hosszabbítsák meg három évvel az elektromos járművekre vonatkozó új Brexit-vámok bevezetését, továbbá egyidejűleg hozzanak létre egy hárommillió eurós támogatási csomagot az Európai Unió akkumulátoriparáért.
Az EuroFleet MHC MOBILTY néven folytatja tovább
2021 áprilisában a japán MHC MOBILTY akvirálta az EuroFleet Zrt.-t, a névváltoztatás az egyesülési folyamat következő lépése. A személyre szabott, minőségi flottakezelési szolgáltatások továbbra is prioritást élveznek, míg az MHC MOBILITY immár a magyar piacon egyedülálló átfogó kínálattal büszkélkedhet.
Az irodai és az otthoni töltés megoldása nyithatja meg az utat az e-autózás terjedése előtt
Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. Ez a Schneider Electric közelmúltban végzett kutatásából derült ki, melynek során vállalati döntéshozókat kérdeztek meg. A válaszadók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség.
Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
Az ABB E-mobility bemutatta az új Terra Home töltési megoldását a világ legjelentősebb technológiai rendezvényén, a Las Vegas-i CES 2023-on.
Létezik megoldás az elektromos autózással kapcsolatos legnagyobb félelmeinkre
Az előrejelzések szerint 2040-re a világ teljes járműparkjának egyharmada, körülbelül 559 millió autó lesz elektromos. A villanyautók iránti kereslet hazánkban is folyamatosan nő – a Belügyminisztérium legfrissebb adatai alapján 39 856 elektromos (tisztán elektromos és plug-in hibrid) autó van forgalomban a magyar utakon. Bár az ilyen járművek penetrációja még viszonylag alacsony, ez a szám a Jövő Mobilitása Szövetség prognózisa szerint négy éven belül több mint a háromszorosára nő majd.
K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek ahhoz, hogy villanyautóval bővítsék a flottájukat, ezzel is segítve a vállalkozások kiadásainak csökkentését, lendületet adva az elektromobilizációnak.
E-autózásban erősít a Brau Union
A Brau Union Österreich sörfőzdéinél és kereskedelmi egységeinél telepít elektromos töltőket, hogy ne csak a termelés, hanem a vállalat munkatársainak közlekedése is minimális karbonkibocsátású legyen az alpesi országban.
Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
Egyre gyakoribbak Londonban az olyan útszakaszok, ahol a járdát szegélyező villanyoszlopok a közvilágításon kívül egy másik, fenntartható közlekedést segítő szerepet is betöltenek: e-autó töltőként funkcionálnak. A Siemens és a berlini székhelyű Ubitricity együttműködésének eredményeként London-szerte megközelítőleg 4500 lámpaoszlop-alapú elektromos töltőpont üzemel jelenleg, elősegítve ezzel az e-mobilitás térnyerését.
Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
Az ABB Terra 124 típusú töltőberendezéseit Milánóban telepítették, mivel ez a hatalmas ipari metropolisz 2030-ig 1200 dízelüzemű autóbuszát cseréli le vadonatúj, teljesen elektromos hajtású buszokra.
Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch
Az egyik legfontosabb trend jelenleg az autóiparban az elektromobilitás, amely egyre inkább a Bosch meghatározó üzleti területévé válik. A vállalat 2021-ben mintegy 700 millió eurót, összességében pedig már ötmilliárd eurót költött az elektromobilitással és üzemanyagcellákkal kapcsolatos fejlesztésekre. Az elektromobilitással összefüggésben az elmúlt években Magyarországon is folyamatosak voltak a fejlesztések és a beruházások.
Gyors és felhasználóbarát töltés az ABB megoldásával
Az ABB bevezeti a Plug N Charge technológiát, amely egyszerűsíti, és még gördülékenyebbé teszi az elektromos járművek töltését és aztán a fizetést. A Pug N Charge alkalmazása esetén az elektromos autó vezetőjének csak annyi dolga lesz, hogy a járművel beáll a töltési ponthoz, majd a töltővezetéket csatlakoztatja az autóhoz. A töltési folyamat automatikusan indul, majd a folyamat végén a fizetés szintén automatikusan engedélyezve lesz.
Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
Már 19 ezer teljesen elektromos és 20 ezer tölthető hibrid, azaz összesen 39 ezer zöld rendszámos autót helyeztek üzembe Magyarországon, tíz éven belül pedig akár meg is tízszereződhet a számuk – derült ki az E.ON Hungária Csoport szakmai rendezvényén, amelyen az e-mobilitás jövője és a hazai piac helyzete volt a téma.
Bázel az ABB töltési technológiáját választja e-buszflottájának üzemeltetéséhez
Az Industrielle Werke Basel (IWB) vállalattól kapott jelentős megbízásnak köszönhetően az ABB lehetővé teszi, hogy Bázel városa 2027-re fenntartható autóbusz-üzemeltetésre térjen át. A megbízás illeszkedik a Bázeli Közlekedésüzemeltető (BVB) azon törekvéséhez, hogy az általa üzemeltett teljes autóbuszflottát akkumulátorról működő, elektromos hajtású járművekre cserélje le.
Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
Szeptember 9-e az Elektromos Járművek Világnapja, amelynek az ABB volt egyik fő kezdeményezője. A Világnap célja az e-mobilitás megünneplése és a fenntartható közlekedésre történő átállás elősegítése. Most, hogy minden idők legmagasabb szén-dioxid szintjeit mérik, és a szén-dioxid-kibocsátás még tovább emelkedik, alapvető fontosságú a kibocsátási értékek csökkentése, mely célkitűzés elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik az elektromos hajtású áruszállításra történő áttérés.
A Schaeffler megnyitotta az első, tisztán e-mobilitással foglalkozó gyárat Magyarországon
A Schaeffler-csoport nyugat-magyarországi telephelyén, Szombathelyen nyitja meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét, amely Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket. A telephely e-moblitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Az új létesítmény, amelyet a Német Fenntartható Építési Tanács (DGNB) arany minősítéssel díjazott, jelentős mértékben hozzájárul a Schaeffler 2030-tól kitűzött céljához, miszerint a vállalat világszerte szén-dioxid-semleges termelésre vált.
Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállomásaihoz
Tekintettel a zöld közlekedés iránti igény töretlen növekedésére, az ABB elsőként kívánja megszerzi a CharIN Kombinált Töltőrendszerre (CCS) vonatkozó alaptanúsítványokat, ami javítja az általa gyártott DC töltőállomások kölcsönös kompatibilitását és e töltőállomásokkal kapcsolatos felhasználói tapasztalatot.
Cikkgyűjtő
További híreink
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.