onlineplatformok.hu kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: onlineplatformok.hu
![](/download/viewattach/154974/1/40/1844071-1013494355.jpg)
Digitalizáció a nyelvtanulásban: a tanári jelenlét még mindig elengedhetetlen a sikerhez
Jelenleg egy olyan generáció ül az iskolapadban, amely már nem a hagyományos, tantermi tanítást tekinti a nyelvtanulás kizárólagos terének. Egyértelmű igényük van arra, hogy a nyelvtanulás a számukra ismert és kényelmes online térben is helyet kapjon. Milyen elvárásaik vannak a mai nyelvtanulóknak ezen a területen? Hogyan érinti mindez a nyelvtanárokat? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a válaszokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása. Ezen kívül bemutatjuk a nyelvtanuláshoz használható digitális eszközök és alkalmazások típusait is.
![](/download/viewattach/153989/1/40/1817652-704608749.jpg)
NMHH-kutatás: A zenei platformok az új királycsinálók
Magyar vagy külföldi zenét hallgatnak többet a magyarok? Kik a legnépszerűbb nemzetközi és magyar előadók a digitális streamingplatformokon itthon és külföldön, melyek a leghallgatottabb dalok globálisan és Magyarországon? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által készített kutatás elsőként ad átfogó képet a magyarországi digitális zenefogyasztás legfontosabb trendjeiről.
![](/download/viewattach/153698/1/40/1809684-1987520098.jpg)
Online zaklatás gyermekkorban
Az online zaklatást – vagy ahogy a nemzetközi szakirodalom hívja, a bullying-jelenséget – vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása a 11 és 17 év közötti diákok körében. Az eredmények szerint a bántalmazás e speciális formája leginkább a 7. és 9. évfolyamos gyerekeket érinti, és meglepő módon nem feltétlen függ össze a közösségimédia-használattal. A Hol A Helyem Iskolapszichológiai Tanácsadó Központ által készített kutatást a hatóság idén tavasszal elindított tematikus oldalán, az onlineplatformok.hu-n tette közzé.
![](/download/viewattach/153087/1/40/1792224-208662280.jpg)
Pontosabb kép a gyermekek digitális életéről
A 8–15 éves, iskolás korosztály mobiltelefon-használatát és online viselkedését vizsgálta egy újszerű komplex módszertannal a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából a Fabricula kutatócég. A tanulmányból kiderült, hogy a vizsgált korosztály tekintetében az átlagos napi képernyőidő 234 perc, azaz naponta közel 4 óra, a legtöbben a közösségi médiát használják, és azon belül is a TikTok vezet.
![](/download/viewattach/153064/1/40/1791460-728927221.jpg)
Az online platformokról elérhető tudás összegzésére törekszik az NMHH új honlapja
Emberek milliói élnek nap mint nap a digitalizáció és az online platformok által nyújtott lehetőségekkel. A közösségi média, a videómegosztók, a streamingszolgáltatók, a keresőmotorok vagy a webáruházak használata ugyanakkor odafigyelést és tudatosságot igényel. Mire érdemes ügyelni facebookozás közben? Mennyit tiktokoznak a fiatalok? Milyen hatása van ezeknek a platformoknak a gazdaságra, a kultúrára, az oktatásra az anyanyelvre vagy az emberi pszichére? Milyen társadalmi előnyei és káros hatásai, veszélyei vannak a közösségi média használatának? Ezekre és más hasonló kérdésekre keresi a választ a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új honlapja, az onlineplatformok.hu.
Cikkgyűjtő
További híreink
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.
Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
A fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalkozókra is reflektorfényt irányít az EY Az Év Üzletembere Program. A független bírálóbizottság első alkalommal osztja ki idén az EY Fenntarthatóságért Különdíjat, hogy kiemelje azokat, akik környezetbarát, társadalmilag hasznos és emberközpontú társaságok tulajdonosai és vezetői.