Megállapodás a vásárlói profilokról
Harmat Lajos, 2000. augusztus 6. 11:38
Több hónap tárgyalás után a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) és a Network Advertising Initiative végre megállapodtak arról, hogyan gyűjthetnek a hirdetők adatokat az internetezőkről, és hogyan használhatják fel azokat.
Mostantól egyértelműen közölni kell, ha egy hirdető össze akarja állítani a potenciális vásárló profilját, és az illető megtilthatja. Ezen kívül a korábban névtelenül összegyűjtött információt "személyazonosításra alkalmas adatokkal" szintén csak a kiszemelt vásárló beleegyezésével szabad. Jodie Bernstein, az FTC fogyasztóvédelmi irodájának vezetője elismeréssel szólt a hirdetők együttműködési készségéről. Mindennek ellenére a bizottság tovább harcol a vásárlók személyiségi jogait védő törvényekért. A Network Advertising Initiative-hez tartozik az internetes reklámcégek 90%-a, köztük olyan nagy nevek, mint a DoubleClick és az Adknowledge.
Kapcsolódó cikkek
- A Google nem használhatja a GMail nevet
- 26 évet kaphat a spam-király
- Lekapcsolnák a netről a fájlcserélőket a japánok
- Metro Life Panel online közvélemény-kutatás Magyarországon is
- Gitárgyártó perel a Guitar Hero miatt
- Az iTunes és az iPod miatt perelik az Apple-t
- Vesztegetési botrány a Wikipediánál
- Egységesíteni kell az uniós távközlési szabályozást
- Védjegyoltalmi vita a CeBIT-en
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról