Megállapodás a vásárlói profilokról

Harmat Lajos, 2000. augusztus 6. 11:38
Több hónap tárgyalás után a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) és a Network Advertising Initiative végre megállapodtak arról, hogyan gyűjthetnek a hirdetők adatokat az internetezőkről, és hogyan használhatják fel azokat.
Mostantól egyértelműen közölni kell, ha egy hirdető össze akarja állítani a potenciális vásárló profilját, és az illető megtilthatja. Ezen kívül a korábban névtelenül összegyűjtött információt "személyazonosításra alkalmas adatokkal" szintén csak a kiszemelt vásárló beleegyezésével szabad. Jodie Bernstein, az FTC fogyasztóvédelmi irodájának vezetője elismeréssel szólt a hirdetők együttműködési készségéről. Mindennek ellenére a bizottság tovább harcol a vásárlók személyiségi jogait védő törvényekért. A Network Advertising Initiative-hez tartozik az internetes reklámcégek 90%-a, köztük olyan nagy nevek, mint a DoubleClick és az Adknowledge.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59