Amerikában a szöveges üzenetek hódítanak az ezüstkorosztálynál
Egy új felmérés szerint a tengerentúli nagyszülők leginkább pötyögni szeretik a telefonjukat, hogy unokáikkal tartsák a kapcsolatot.
A Statista felmérése mutat rá a generációk közötti különbségekre a mobiltelefon-használat terén. Míg a fiatalok számára természetes mondjuk egy videóchat, vagy egyéb virtuális kapcsolattartás, addig az idősebb korosztály inkább csak szöveges üzeneteket küld és fogad, a videóchatet mindössze 3%-uk használja.
Bár az idősebb, 65 év feletti korosztály jelentős elmaradásban van a fiatalabb korosztálytól, ha külön vizsgáljuk őket (lásd az ábrán), látszik, hogy a mobiltelefon-használat esetében az alapvető hívás funkció mellett a szöveges üzeneteket kedvelik leginkább. Bár, a fiatalok körében is még mindig ez tűnik a legnépszerűbb funkciónak, emellett számos más dologra is használják a ma már leginkább okoskészülékeket.
Érdekes látni az eredményeket, hogy akadnak néhányan az idősebbek közül, akik kíváncsiak, szeretnék megismerni az új, fiatalok által kedvelt lehetőségeket. A megkérdezettek 8%-a például szokott zenét hallgatni telefonján, és még ennél több azok száma (14%), akik valamilyen alkalmazást is letöltenek készülékükre. 19 %-uk pedig internetezni is szokott, többségük (17%) pedig e-mailt is küld telefonjáról.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- 9 millió eladott iPhone a kezdőhétvégén
- Megfizethető árú alapmodellek a Nokiától – 108 és 108 Dual SIM
- Yahoo: 800 millió aktív felhasználó
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- Vezetés közben is a telefont nyomkodjuk
- Nokia 515 – klasszikus mobiltelefon prémium kivitelben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.