Az online vásárlás európai trendje

A kényelem és a választék a mérvadó

Czipperer Dia, 2013. október 3. 13:14

Az UPS és a comScore Inc. közösen végzett európai kutatása (UPS Pulse of the Online Shopper) arra kereste a választ, vajon mi befolyásolja a fogyasztókat online vásárlásaik során, mi számukra a döntő tényező, és milyen hatással vannak az új trendek döntéseikre.

Az online vásárlás folyamata nem olyan régre nyúlik vissza, ám folyamatosan formálódik az új megoldásoknak, technológiai vívmányoknak köszönhetően. Ott van például a mobilvásárlás, amely jelentősen fejlődött az elmúlt időszakban. Egyre többen böngészik itt a különféle termékeket, és egy nemrégi hazai felmérés szerint közel 10%-uk mobilról keresi fel az oldalt.

 

Egyre nagyobb a verseny ezen a téren, itt sem elég már jelen lenni a piacon, jónak kell lenni. De vajon melyek azok a tényezők, amik befolyásolják a márkahűséget?

 

A felmérés hat európai ország (Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Egyesült Királyság) netes vásárlási szokásait és tapasztalatait vizsgálta, ebből vonta le a következtetéseket.

 

A döntő tényezők

 

Az eredmények szerint a vásárlók számára fontos, hogy minél szélesebb kínálattal találkozzanak egy adott webshopnál, és az sem utolsó szempont, hogy a kiszállítás feltételeit mennyire befolyásolhatják, például azt, hogy pontosan mikor kézbesítsék az árut. Az is lényegesnek bizonyul, hogy hányféle szállítási lehetőség közül választhatnak. Ha pedig nem felel meg a kapott termék, az is képbe kerül, hogyan lehet visszajuttatni a forgalmazóhoz.

 

A közösségi hálózatokat is aktívan használják az emberek, hogy a lehető legjobb ajánlatra rábukkanjanak. Itt például sokat számíthat egy-egy ismerős, barát véleménye is.

 

Rugalmasság

 

A kiszállítással kapcsolatban 55% számára fontos, hogy ő döntse el, mikor viszik ki neki az árut, 53% pedig az átvételi helyet is szeretné rugalmasabban megválasztani. Ez azt jelenti, hogy a webshopoknak sokkal jobban kell igazodni a fogyasztói, és főként az egyedi igényekhez.

 

Értékes visszajelzések a kereskedőknek is

 

A kutatás a kereskedők számára is hasznos, hiszen számos olyan eladásnövelő tényező szerepel az adatok között, melyeket maguk a felhasználók gondolnak így. Többek között fontos az emberek számára (41%), hogy egy adott boltnak legyen online kínálata, amiből szabadon válogathat, ám dönthet úgy a vásárlás befejeztével, hogy az árut a boltban veszi át. Valamivel többen vannak azok (52%), akik arra is igényt tartanának, hogy az online vásárolt terméket adott eseten személyesen visszavihetné a boltba.

  

A láthatóságot az európai felhasználók nagyra értékelik, 96%-uk mondta, hogy a termék követése létfontosságú vagy legalábbis előnyt jelent, 65%-uk email értesítéseket is akar kapni, 62%-uk pedig a kereskedő honlapján keresztül szeretné követni a szállítmányait. A problémamentes visszavétel pedig ma már létfontosságú tényező.

  

A mobiltrendek

 

Az okostelefon tulajdonosok a vizsgált országokban szép számmal, több mint felük vásárol a neten, táblagépről pedig még ennél is többen (feltehetően a kijelzőméretből adódóan): nagyjából 60 %.

 

Megéri a webshopoknak mobilra optimalizálni oldalukat, hiszen a felmérésből az is kiderül, hogy ha okostelefonon böngészik az adott oldalt, sokan (44%) nem hasonlítja össze az adott bolt kínálatát máséval, feltehetően azért, mert időigényes, és nem látja egyben a termékeket, a köztük lévő különbséget.

 

Bár a felmérés nem a magyar felhaszálók vásárlási szokásai alapján készült, itthon is hasonló a helyzet, így hosszú távon a felhasználók elvárásai jelenthetik majd a versenyképességi tényezőket.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59