Létrejött a Szalay Annamária Média Alapítvány
A Szalai Annamária által kitűzött célokat, elsősorban a gyerekeknek és a fiataloknak az elektronikus média káros hatásaival szembeni védelmét tartja kiemelt feladatának a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egykori elnökének emléket állító alapítvány – erről a szervezet alapítói és kuratóriumának elnöke számolt be.
A miniszter fontosnak nevezte, hogy mindezen célok megvalósítása nem egy állami keretek között működő intézmény, hanem egy civil kezdeményezés által jön létre. Mint mondta, az alapítvány – Szalai Annamária szellemiségének megfelelően – a keresztény, valamint a nemzeti értékekre, a határon túli médiára is épít.
Beszámolt arról is, hogy március 15-én, a sajtószabadság napján ösztöndíjpályázatokkal kívánják támogatni azok tevékenységét, akik segítik a szervezet céljainak megvalósítását.
Kálomista Gábor producer, alapító is fontosnak nevezte, hogy fennmaradjon Szalai Annamária szellemisége, amellyel munkáját végezte, valamint megalkuvás nélküli céltudatossága. Mint mondta, az üzleti világ olykor áthág erkölcsi normákat, az alapítvány azonban azért dolgozik, hogy azok fennmaradjanak a felnövekvő generációk számára.
Szalai Balázs, a hatóság április 12-én elhunyt elnökének bátyja elmondta: Szalai Annamária sokat dolgozott azért, hogy céljai megvalósuljanak a magyar médiában, munkáját azonban nem tudta befejezni, így testvérei, barátai ennek érdekében kezdeményezték az alapítvány létrehozását.
Az alapítvány kuratóriumának titkári feladatait Hős Gábor látja el. Tagja lesz még Vitézy Zsófia, Haffner Adrienn és Janig Péter kórházlelkész, aki utolsó útjára kísérte Szalai Annamáriát. Az alapítvány hétfőn alakult meg, alapító okiratát a sajtótájékoztató keretében írták alá a résztvevők.
Szalai Balázs az MTI-nek elmondta: az alapítvány elnevezésében azért írják ipszilonnal az elhunyt médiapolitikus nevét, mert Szalai Annamária halála előtt visszatért a család nevének eredeti, történelmi írásához.
Kapcsolódó cikkek
- Még lehet jelentkezni a netes gyermekbarát tartalmak közötti versenyre
- Titkos adatgyűjtés - A The Guardian újabb leleplezésekre készül
- A szerbiai NATO-bombázás volt az egyik első kiberháború
- Több ezer gyereket oktattak a biztonságosabb internethasználatra
- Előadások a média és az internet veszélyeiről és azok kiküszöböléséről
- H95 Bűvösvölgy: évente tízezer diákot várnak az új médiaértés központba
- Médiakonferencia fókuszban a fiatalokkal
- Óvodások kommunikációs eszközhasználatát vizsgáló dolgozatot díjazott a Magyar Telekom
- Rájár a rúd a rémhírterjesztő kínai bloggerekre
- Közösségi oldalak: Ha nyár, akkor betörés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.