Százmillió levelezőlistát gyűjtött össze az NSA
Az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) levelező- és ismerősi listákat is gyűjt a megfigyelt emberek levelező- és üzenetküldő programjából, közösségioldal-profiljából, és eddig már több százmillió ilyen listát szedett össze szerte a világból - jelentette hétfőn a The Washington Post című napilap internetes kiadása.
A lap szerint csak amerikai állampolgárból több tízmillió lehet olyan, akitől begyűjtötték már a levelező- vagy ismerősi listáját. Ezek a listák nemcsak a levelezések vagy üzenetváltások metaadatait tartalmazzák, hanem a partnerekhez rendelt telefonszámokat, email- és postacímeket és egyéb személyes információkat is. Az amerikai hatóságok a titkos adatgyűjtés leleplezése után nem sokkal azt állították, hogy csak a telefonhívások és az e-mailek metaadatait gyűjtik. Friss információival kapcsolatban a lap megkérdezte az NSA-t felügyelő Nemzeti Hírszerzési Igazgató hivatalának szóvivőjét, és ő annyit mondott: "Átlagos amerikaiak személyes információi nem érdekelnek bennünket."
forrás: MHO / MTI
Kapcsolódó cikkek
- Nemzeti utasadat-információs rendszer indul a terrorizmus ellen
- Létrejött a Szalay Annamária Média Alapítvány
- Titkos adatgyűjtés - A The Guardian újabb leleplezésekre készül
- Egy céges laptop elveszetése átlagosan 2,4 millió forint kárral jár
- A munkavállaló online viselkedése a legfőbb kockázati tényező!
- A szerbiai NATO-bombázás volt az egyik első kiberháború
- Több ezer gyereket oktattak a biztonságosabb internethasználatra
- Óriási szerverfarmot létesített az NSA
- A nethasználók saját maguk teszik megfigyelhetővé magukat
- Pénzforgalmi adatokat is gyűjt az NSA
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.