A webáruházak térhódításának következménye
Eltűnnek a kiskereskedelmi egységek
A webshopok megjelenése és elterjedése már jelentősen átalakította vásárlási szokásainkat, amely a jövőben még inkább formálódhat. Egy holland kutatás szerint a kiskereskedelmi egységek évek múlva akár teljesen el is tűnhetnek.
Akár a városközpontok is teljesen átrendeződhetnek, ha így folytatódik továbbra is a webshopok térhódítása. A motivator.ma oldalon olvashatjuk, hogy 2020-ra már elérhetjük azt a szintet, hogy a kiskereskedelmi egységek 17-21-a felesleges lesz, emellett azonban az online kereskedelmi rész háromszorosára nő.
Érdekes fordulatnak nézünk tehát elébe, amely természetesen nem ennyire fekete vagy fehér, hiszen tudjuk jól, a nők mennyire szeretnek vásárolni („shoppingolni”), és milyen fontos az emberek számára a személyes tapasztalat. Ám kétségtelen, hogy generációk múlva mindez az aktuális trendekhez formálódhat.
A holland elemzés úgy véli, a változás elkerülhetetlen, akik nem lépnek időben, eltűnnek a színről. De akkor mi lesz a plázákkal? - vetik fel a kérdést, jogosan. Egy hasonló tanulmány is (Centre for Retail Research kutatóközpont munkája) egyetért abban, hogy lassan új funkciók kell találni a városközpontoknak.
Ez utóbbi kutatás Anglia vonatkozásában vizsgálja a kérdést, ahol is azt a következtetést vonták le, hogy mindössze öt év kell ahhoz, hogy Wales és Észak-Anglia boltjai végleg lehúzzák a rólót.
A tanulmány szerzője, Joshua Barmfield professzor szerint a vásárlás teljesen átalakul: ”az emberek először átböngészik a webáruházakat, aztán jó esetben betérnek az üzletbe, és miközben az árut nézik, okostelefonjukon ár-összehasonlítást végeznek, és termékkritikákat böngésznek”.
Az USA-ban is napirenden van ez a kérdés, ott a Forbes magazin a bevásárlóközpontok halálát fejtegeti, ott a plázák 15 százalékára mondták ki a halálos ítéletet öt éven belül.
A webáruházakat tekintve azonban már hazai szinten is jelentős fejlődésről beszélhetünk. 2008-ban a bevétel még csak 60 milliárd forint volt, addig 2013-ban már 200 milliárd feletti bevételt várnak. Ám itt is jelentős a verseny, hiszen csak azok maradhatnak, akik igazodnak a trendekhez, az okostelefonok térhódításához, vagyis keresőoptimalizálásuk, webergonómiájuk tökéletes, és mobilnézettel is rendelkeznek. Itt könnyebb kiesni a pikszisből, mint a bevásárlóközpontok esetében. Vagyis az új irány egyik fél számára sem egyszerű.
Kapcsolódó cikkek
- eMag Magyarországon is
- Katasztrófaelhárítás számokban
- Karácsonyi roham a neten
- Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
- Képzéssel, piacbővítéssel és startup cégekkel megduplázható a szoftverexport
- Több százezer kötet a Magyar Telekom új e-könyv áruházában
- Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások, de van megoldás
- Dél-Koreában a phabletek a menők
- A KockaÁruház idén az Ország Boltja
- 2017-re 5 milliárd mobiltulajdonos lesz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.