Beüzemelték az első PC-s online kasszát
Egyszerre tízféle nagykasszával kezdődhet meg az online átállás
Üzembe helyezték az első élesben működő PC-s online kasszát Székesfehérváron egy nemzeti dohányboltban. Az MKEH által elsőként engedélyezett PC-s kasszarendszer a hazai és nemzetközi kereskedelmi egységek, üzletláncok számára kidolgozott program, amely összesen tízféle kasszára telepíthető. A forgalmazási jogosultság a múlt héten vált jogerőssé, már megkezdődött a tömeges rendelések felvétele a rendszert kifejlesztő társaságnál.
A társaság meglévő ügyfelei már folyamatosan adják le megrendelésüket az átállásra – nyilatkozta a rendszert kifejlesztő Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Bessenyei István hozzátette, mindenkinek garantálják, hogy a lehető legrövidebb időn belül feldolgozzák és visszaigazolják rendelését.
Múlt héten emelkedett jogerőre a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által elsőként jóváhagyott online PC-kasszarendszer forgalmazási engedélye, amely többféle kereskedelmi üzletben is használható. Így mind a nemzetközi, mind a hazai kereskedelmi egységek, élelmiszerüzletek, barkácsboltok, lakberendezési áruházak, ruházati üzletek, hírlapárusok, ital kis- és nagykereskedők, dohányboltok számára is van most már az online átálláshoz választható pénztárgép.
Az engedélyezett kasszarendszerben tízféle alapgép, nyolc kijelző, ezek közül négy érintőképernyős, valamint egyéb kiegészítőkből, mérlegekből, fiskálnyomtatókból, vonalkódolvasókból is többfajta található. A rendszer lelke a Laurel Cégcsoport saját fejlesztésű Laura szoftvere, amelyet a kereskedők már jól ismernek, jelenleg is több mint 2000 végponton működik.
Bessenyei István figyelmeztet, a PC-s kasszák online összeköttetésénél a háttérrendszerek felkészítése és a felhasználók oktatása összetettebb feladat, mint a kiskasszáknál.
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer online pénztárgépbe kerülhetnek Telenor SIM chipek
- Engedélyezték az első PC-alapú pénztárgépet
- Az onlinekassza jogi segítséget nyújt a hibásan teljesítő pénztárgépszállítókkal szemben
- Elindult az online kasszák bekötése
- Jól vizsgázott a Laurel pénztárgép-szoftvere
- A Laurel alkalmazása kapott elsőként tanúsítványt
- Speciális csomag a pénztárgépet üzemeltető cégeknek a Telekomtól
- Okos szoftver segít elkerülni a büntetést
- A Laurel nyerte a Toshiba kitüntetését hazánkban
- Pénztárgépcsere: globális chiphiány és jelentős áremelkedés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.