Megháromszorozódott az interneten vásárlók száma Szlovákiában
Öt év alatt közel háromszorosára nőtt az interneten vásárolók száma Szlovákiában - derült ki a Postová Banka elemzéséből. A pénzintézet elemzése szerint Szlovákiában a múlt év végére a lakosság 45 százalékára nőtt azoknak az aránya, akik rendszeresen vagy legalább időről időre a világhálón vásárolnak. Ez az arány öt évvel korábban még csak 16 százalék volt.
Szlovákiában az online vásárlók legnagyobb hányada, egynegyede ruházati cikkeket és sporteszközöket vásárol a világhálón, a második leggyakoribb termékcsoport pedig a háztartási berendezéseké, ezeket vásárolja az online ügyfelek egyhatoda. Legkevésbé filmeket, zenét és élelmiszert vásárolnak a weben a szlovákok, az utóbbi iránt csak a vásárlók 3 százaléka érdeklődik.
Az Eurostat adatai szerint Magyarország az online vásárlók aránya 2007-ben még csak 11 százalék volt, a múlt év végére már 25 százalék. Az uniós tagállamok közül a webes felületen vásárlók aránya tavaly Svédországban (74 százalék), illetve Dániában és Nagy- Britanniában (egyaránt 73 százalék) volt a legmagasabb, Romániában (5 százalék) és Bulgáriában (9 százalék) pedig a legalacsonyabb.
Kapcsolódó cikkek
- Felkerült a világhálóra az Itt Magyarul Is mozgalom Kárpátalján
- Több mint félmillióan használták eddig az ingyenes internetet a moszkvai metróban
- Google-vezér: a szólásszabadság és a szabad internet segítené a kínai reformokat
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Új irányelveket tettek közzé a gyerekek médiahasználatáról
- Google vízió: ingyen Wi-Fi 7 milliárd embernek
- A Katona József Színház a SzEK-ben
- Aktívak online feljelentésben az elhagyott kínai szeretők
- Százmillió levelezőlistát gyűjtött össze az NSA
- Létrejött a Szalay Annamária Média Alapítvány
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.