Wi-fi tölti az elektromos buszt
Elektromos buszról már korábban is lehetett hallani, ám a Wi-Fi segítségével töltődő elektromos busz egészen egyedülálló találmány. Az első ilyen járművet már tesztelték ia az Utah Állami Egyetemen.
Egy új elektromos busz töltéséhez Wi-Fi technológiát használnak, és ez nem megy a töltés rovására, ugyanis a tesztelés során már kiderült, hogy a busz gyorsan feltölt. A járgány az "Aggie Bus" nevet viseli. Egy korábban ismertetett megoldással ellentétben nem az útban elhelyezett kábelekből tölti fel magát az elektromágneses tekercsek segítségével, hanem Wi-Fin keresztül veszi fel a működéséhez szükséges löketet.
Az egyetem kereskedelmi és regionális fejelsztésének alelnöke, Robert T. Behunin is megerősítette, hogy ezzel a megoldással történelmi pillanathoz érkeztek, hiszen a járgány 5 kilowatt esetében 25,4 centiméteres távolságra az úttól, 90%-os energiaátviteli hatékonysággal működik. A buszt két évig folyamaotsan fejlesztették.
A témáról teljes egészében az Ecolounge-on olvashatnak.
Forrás: Ecolounge.hu
Kapcsolódó cikkek
- Ötödik elem ihlette közlekedési kártya lesz Londonban
- Több mint félmillióan használták eddig az ingyenes internetet a moszkvai metróban
- Az ABB telepíti Velence nagyteljesítményű Wi-Fi hálózatát
- A nyilvános Wi-Fi veszélyei
- Európai Wi-Fi túra a Dellel
- Nikon D5300 – Wi-Fi és GPS funkcióval
- Történelemóra – az elektromos autó a kezdetektől
- MÁV: 500-ra duzzadt a Wi-Fi-vel felszerelt kocsik száma
- Vasútállomásokon is ingyenes Wi-Fi lesz a MÁV-nál
- A vízbázisú akksik az elektromos járművek barátai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.