A Huawei második legnagyobb európai ellátó bázisa Biatorbágyon
A Huawei biatorbágyi logisztikai központját ünnepélyes keretek között megnyitották. Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság nagykövete, valamint Zhou Jun, a Huawei Technologies regionális elnöke avatta fel az új magyarországi bázist, amely jelenleg Európában a második legnagyobb.
A Huawei már több mint 8 éve van jelen a magyar piacon, és ez a kapcsolat mára be is érett. Zhou Jun úgy nyilatkozott a mai ünnepélyes megnyitón, hogy „Magyarország fontos kapu a Huawei számára”. Mi sem erősíti ezt jobban, mint a mostani ellátó bázis átadása, amely nem csak hazai viszonylatban, de európai szinten is kiemelkedő jelentőséggel bír.
Jelenleg Magyarország 45 régiót lát el a Huawei termékeivel, mely hamarosan az 55-öt is elérheti. Ez a szám pedig csak tovább nőhet, a központ felfuttatása után ez a 70-et is elérheti.
Ez munkaerő növekedéssel is jár, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök beszédében kiemelte, 2015-re a foglalkoztatottak számát duplázni, vagyis 3000 főre szeretnék emelni. Azonban már jövőre a mostani 1500-ről, 2000-re emelkedhet a számuk, amihez hozzájárul, a Huawei magyar kormánnyal kötött stratégiai megállapodása is, melynek részeként a vállalat folyamatosan bővíti magyarországi jelenlétét.
Orbán Viktor egy magyar közmondás köré építette beszédét: „aki mer, az nyer”. Úgy véli, ebben a beruházásban mindkét fél nyert, hiszen mertek nagyot álmodni és bátrak lenni, amikor ez az együttműködés létrejött. Ám a távolabbi jövőre nézve is vannak tervek. Bár, ehhez még sok munka szükséges, de elmondta, hogy szeretné, hogy hazánk a Huawei egyik innovációs központja legyen, és így is felkerüljön a vállalat térképére. Szerinte ma csak az nem üzletel a kínai vállalatokkal, aki „szándékosan becsukja a szemét”.
Az ünnepélyes megnyitó: balra Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság nagykövete, jobbra Zhou Jun, a Huawei Technologies regionális elnöke
Az új központ számokban
Az ünnepélyes megnyitó után – ahol stílszerűen egy Huawei árut bontottak fel a megnyitást szimbólumaként – az új logisztikai központot közelebbről is szemügyre vehettük, amelyet a Huawei a partnerein, a DHL-en és a Westlogon keresztül üzemeltet. A mintegy 1 kilométeres hosszból 700 métert jártunk be. Bár még nem teljesen a Huawei „uralja a területet”, egyre több helyet bérelnek a mintegy 30 ezer négyzetméter alapterületű központban. Ide telepítik át teljes egészében Üllőn és Budapesten működő szállítási és raktározási tevékenységüket.
A központ kapacitása 3000 kamion havonta, és a befogadó árukészlet tekintetében is tetemes mennyiséget képes befogadni. Jelenleg 23 ezer köbméter áru található a központban, a maximális befogadóképesség pedig 25 ezer.
A központban háromtípusú terméket tárolnak – viszonylag rövid ideig, nagyjából egy hónapig van itt egy-egy áru: mikrohullámú, networking (hálózati) és vezeték nélküli kapcsolatot szolgáló berendezések kapnak helyet a 14 emelEtes polcokon, melyek magassága egyenként 2,5 méter, súlyuk pedig a 800 kilót is elérhetik.
A központban jelenleg 200-an dolgoznak, melyek közül 25 fehérgalléros, tehát szellemi munkát végző, és 175 kékgalléros, vagyis fizikai munkát végző szak- illetve betanított munkás van, de ez még csak a kezdet.
Kapcsolódó cikkek
- Átadják a Huawei Technologies regionális logisztikai központját
- Megvannak az InnoApps verseny győztesei
- Együttműködés, hogy a magyar űrszonda a Holdra jusosn
- Magyarországon terjeszkedik az Ekol
- Telenor és UNICEF: közös erővel a gyermekek védelméért
- A világ első ívelt OLED TV-je hazánkban
- Szolgáltatókhoz és gyártókhoz ragaszkodnak a magyar mobiltulajdonosok
- Pr-ügynökséget választott az AGRO.bio Hungary Kft.
- Nemi élet helyett Facebook?
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.