Megvannak az InnoApps verseny győztesei
Fiatal fejlesztők mutatták be innovatív alkalmazásaikat az InnoApps versenyen, amelynek célja, hogy a közösségi bevonást elősegítő mobilalkalmazások fejlesztését ösztönözze. A kezdeményezés mögött a Huawei Technologies, a Microsoft és a European Young Innovators Forum (EYIF) áll.
A verseny győzteseit a november végén Brüsszelben megrendezett "Learning by creating with social media and apps" nevű rendezvényen hirdették ki. Az első díjat a Szlovéniából érkezett, 25 éves Tomaž Ščavničar nyerte el START nevű alkalmazásával, amely kezdő vállalkozók számára könnyíti meg új vállalkozásuk online elindítását és fejlesztését. Az alkalmazás segítségével egyszerűen továbbfejleszthetők a kezdeti ötletek, emellett lehetővé teszi az együttműködést számos potenciális vállalkozó között.
"Az alkalmazás célja, hogy megkönnyítse az ötletek kidolgozását. Segítségével projekteket hozhatunk létre, az ötletnek megfelelő üzletimodell-sablont választhatunk ki, képeket oszthatunk meg és feladatokat adhatunk ki, valamint nyomon követhetjük a költségeket. Innentől kezdve a siker már csak rajtunk múlik." - mondta Tomaž, amikor bemutatta alkalmazását a zsűrinek.
A döntőbe többek között az alábbi, legkreatívabbnak ítélt ötletek is bejutottak:
CanEat (legjobb női fejlesztőnek járó díj): a 19 éves, angol Elizabeth Cotton által fejlesztett alkalmazás meghatározott étrendi követelmények alapján mutatja meg a felhasználónak, hogy tartózkodási helyének közelében merre talál az igényeinek megfelelő menüt kínáló éttermeket és áruházakat. Így a felhasználó részletes információk birtokában döntheti el, hol szeretne étkezni.
TagTagCity (második helyezett): a spanyol Natalia Vicente alkalmazása lehetővé teszi az idegenforgalmi látnivalók, szolgáltatások és vállalkozások számára, hogy az általuk nyújtott különleges értékeket bemutassák látogatóiknak. Az alkalmazás QR-kódok és geotagging révén teremt online és offline kapcsolatot a felhasználó és környezete között.
WayUpTo (közönségdíj): a szlovén Gregor Spagnolo által fejlesztett alkalmazás új alapokra helyezi a hallgatóság, az előadók és a konferenciaszervezők közötti interakciót, valamint hatékony, közel valós idejű kommunikációval és visszajelzéssel javítja a konferenciaélményt.
Az első díj nyertese 5000 eurós pénzjutalomban részesül és teljes körű marketingtámogatást kap az alkalmazás népszerűsítése. Az első és második helyezettet, valamint a női fejlesztői díj nyertesét a Huawei körbevezeti Kína innovációs központjaiban.
A díjnyertes fejlesztők és a közönségdíjas alkalmazásait a Microsoft Windows Store-ban is népszerűsíteni fogják. Az öt döntős pedig műszaki és marketingfelkészítésen vehet részt egy brüsszeli workshop keretében, munkája felkerül a szervezők saját weboldalaira, ezen felül a további hat helyezettel együtt egy-egy Huawei telefont is kap.
Annak érdekében, hogy a tehetséges európai fiatalok a térségben maradjanak, lehetőségeket kell teremteni az ICT terület feltörekvő generációi számára: a jelenlegi számítások szerint 2015-ig az Európai Unió területén körülbelül 900 000 informatikai állás marad betöltetlenül. A verseny része a probléma megoldása érdekében tett erőfeszítéseknek, amellyel a szervezők támogatják az Európai Unió azon törekvését, hogy 2020-ra jól működő, fenntartható és befogadó gazdaság épüljön fel a térségben.
További információ: www.innoapps.eu
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Huawei Ascend Windows Phone 8-cal
- HD támogatás nélkül startolt az Xbox Video áruház
- A kkv-k szerint kulcsfontosságú az üzleti sikerhez az informatika
- SMS és MMS támogatással bővül a ChatON
- Több mint 160 nevezés érkezett az Appra magyar! versenyre
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Továbbfejlesztették a Microsoft Dynamics NAV mobilalkalmazását
- Újra lesz Ericsson Alkalmazásverseny
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.